סמסונג תשקיע 4.3 מיליארד דולר במו"פ "ירוק"

זאת, במטרה להפוך לחברה ידידותית לסביבה עד 2013 ■ בין היתר, שואפת להפחית את פליטת גזי החממה ממתקני הייצור ב-50%

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

סמסונג אלקטרוניקס (סימול: 005930 בסיאול) הודיעה היום (ב') כי תשקיע 54 טריליון וון, שהם 4.3 מיליארד דולר, במו"פ ובמתקנים "ירוקים" במטרה להפוך לחברה ידידותית לסביבה עד 2013.

מתוך הסכום הכולל, 3.1 טריליון וון יושקעו בפיתוח מוצרים שמסבים פחות נזק לסביבה, והיתרה תושקע בטכנולוגיות יעילות-אנרגטית ובשיפור סביבתי של מתקני הייצור של החברה. סמסונג לא פירטה כיצד בכוונתה לממן את היוזמות הללו. "היוזמות הסביבתיות יקיפו את כל הפעילות הגלובלית שלנו ושרשרת האספקה. ע"י השגת יעדים אלו, אנו שואפים להוביל את הטיפול בבעיות הסביבתיות שכדור הארץ מתמודד איתן", אמרה החברה הדרום-קוריאנית.

תוכניתה של סמסונג כוללת, בין היתר, הפחתת פליטת גזי החממה ממתקני הייצור ב-50% והפחתת סך הפליטות הלא ישירות של גזי חממה ממוצריה ב-84%, וזאת עד לשנת 2013. החברה אמרה כי חטיבות השבבים ומסכי ה-LCD - מקור מרכזי של פליטת גזי חממה -ישקיעו סכום משמעותי בהפחתת הזיהום.

נציין כי מוקדם יותר החודש, ממשלת דרום קוריאה אמרה כי במהלך 5 השנים הקרובות, היא תשקיע 107 טריליון וון, או 2% מהתמ"ג השנתי שלה, בתעשיות שקשורות לתחום ה"ירוק". בנפרד מכך, אמרה כי בכוונתה לגייס מהמגזר הפרטי 2 טריליון וון עבור התעשיות הירוקות.