המיתון בארה"ב קרוב לסיום? האינדיקטורים מעידים שכן

ביוני עלה מדד האינדיקטורים ב-0.7% לעומת צפי לעלייה מתונה יותר בשיעור של 0.5% זה החודש השלישי ברציפות ■ הנתון לחודש מאי עודכן כלפי מעלה ל-1.3%

האם ארה"ב יוצאת מהמיתון החמור ביותר מזה 5 עשורים? היום (ב') לאחר תחילת המסחר פורסם בארה"ב כי האינדיקטורים המובילים עלו ביוני ב-0.7% לעומת צפי לעלייה מתונה יותר של 0.5%. הנתונים מהחודש הקודם עודכנו כלפי מעלה לעלייה של 1.3% לעומת פרסום קודם של 1.2%.

זהו החודש השלישי ברציפות בו נרשמת עלייה בנתון, אך הנתון של חודש יוני היה חלש מהפרסומים בשני החודשים שקדמו לו, כאשר בחודש אפריל נרשמה עלייה של 1%.

בחודש האחרון רשמו שני מדדים המרכיבים את המדד המשולב ירידה, מדד המקריות ירד ב-0.2% ומדד העיכוב בזמנין ירד ב-0.7%. אולם 7 מתוך 10 האינדיקטורים המובילים המרכיבים את המדד המשולב הצביעו על עלייה. את התרומה הגדולה ביותר למדד סיפק האינדיקטור המעיד על התרחבות הפער בין האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים, שם עלתה התשואה על רקע הציפיות בשוק להתאוששות כלכלית, ביחס לתשואה על קרנות הריבית הפדרליות היומיות.

הנתון אשר מהווה תחזית ביחס לפעילות הכלכלית בארה"ב במהלך 3-6 החודשים הבאים. זוהי הפעם הראשונה בה נרשמת עלייה של 3 חודשים ברצף מאז 2004.

ירידה בכמות המפוטרים, עלייה בשווי המניות בשוק והתייצבות בשוק הנדל"ן למגורים בארה"ב ובפעילות הייצור הם עדויות לכך כי מאמצי הממשל לבלימת המשבר הפיננסי - משתלמים.

"התחזית למספר הרבעונים הבאים מצביעים על שיפור - אנו צופים שהמיתון יסתיים עד לסוף השנה, אך עד אז עוד צפויים לנו מספר חודשי טלטלה" אמר ג'פרי רוש, הכלכלן הראשי בחברת ההשקעות הורייזן.