בנק לאומי: להכריז על בעל השליטה בלנדמארק כפושט-רגל

טוען כי נמרוד טבי אמור היה לפרוע את חובו בסך 15.3 מיליון שקל עד יוני, אולם לא עשה זאת ■ בבנק טוענים עוד כי טבי רשם את ביתו שבשכונת אפקה בת"א על שם אשתו, בניסיון להבריח נכסים מנושיו

מכה נוספת נחתה היום (ב') על נמרוד טבי, בעל השליטה בחברת לנדמארק, לאחר שבנק לאומי הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למתן צו כינוס על נכסיו ולהכרזתו כפושט-רגל.

הבקשה של הבנק מגיעה לאחר שביום חמישי נחשף ב"גלובס" דו"ח ראשוני שהגיש עו"ד אמיר ברטוב למחזיקי האג"ח, ולפיו לנדמארק נטלה הלוואות בריביות של שוק אפור: 25% לשנה ו-13% לרבעון.

לטענת הבנק, יתרת חובו של טבי מסתכמת ב-15.3 מיליון שקל, ובראשית יוני הוא נדרש לפרוע את חובותיו, אולם הוא לא עשה כן. הבנק טוען עוד כי טבי "עשה מעשה פשיטת-רגל בכך שביצע דיספוזיציה בבית מגוריו בשכונת אפקה בתל-אביב".

לבנק התברר כי בסוף מאי השנה נרשמה על זכויותיו של טבי בנכס הערת אזהרה לטובת אשתו, וזאת בתקופה בה היה טבי מצוי בחובות כבדים כשעסקיו קורסים. לטענת הבנק, הדבר מעיד על ניסיונו של טבי להבריח נכסים מנושיו.

בלאומי טוענים עוד כי בכתבות שפורסמו בעיתונות הכלכלית באפריל צוטט טבי כמתייחס לבית מגוריו כאל בית השייך לו, ולא לאשתו - "דבר המעיד כאלף עדים על כך שמדובר בעסקה שאינה אמיתית ונועדה לצורך הברחת הנכס, והכול ערב פרסום קריסתו העסקית".

ואכן, בידיעה שפורסמה ב"גלובס" ב-7 באפריל דווח על הנאום הנרגש שנשא טבי בפני משקיעי האג"ח של החברה. "משכנתי את הבית שלי כדי לקנות אג"ח ומניות", הוא אמר להם אז בין היתר, "אשתי צועקת עליי יותר מכם".

בפניית הבנק לבית המשפט נאמר כי טבי עוסק בין היתר בייזום והשבחת נכסים בתחום הנדל"ן המניב, בתי-מלון, מגורים ועוד, ומנהל את פעילותו העסקית הן באופן אישי והן באמצעות מספר חברות, ביניהן החברה הציבורית לנדמארק גרופ. בנוסף, רשום טבי כמנהל ומחזיק ב-65% ממניות חברת טבי-דרזדנר וב-100% ממניות נמרוד טבי השקעות, וכן הוא רשום כמנהל בחברת לנדמארק גרופ אחזקות נדל"ן, חברה שככל הנראה אינה פעילה.

חברת לנדמארק העוסקת בנדל"ן נקלעה למשבר קשה, כשעם 2.2 מיליון שקל בלבד בקופה היא נדרשת להחזיר חובות של 425 מיליון שקל. 260 מיליון שקל מתוכם הם חובות למחזיקי אג"ח א', שלא קיבלו בחודש שעבר את תשלום הריבית השוטף המגיע להם.

מניית לנדמארק נסחרת ברשימת השימור לאחר שפרסמה באיחור את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של השנה. לדו"חות צורפה הערת "עסק חי" על-ידי רואי החשבון של החברה, המעלה חשש מחדלות פירעון. (פש"ר 2550/09).