בעלי המניות של ווית' אישרו מכירתה לפייזר ב-68 מיליארד ד'

העסקה, שתבסס את מעמדה של פייזר כמובילה בשוק התרופות, עדיין כפופה לאישורים רגולטוריים, וצפויה להיות מושלמת ברבעון הרביעי

בעלי המניות של חברת התרופות האמריקנית ווית' (Wyeth) אישרו הערב (ב') את מיזוג הענק עם יצרנית התרופות הגדולה בעולם פייזר , לפיו האחרונה תרכוש את יריבתה תמורת 68 מיליארד דולר.

בעלי המניות של ווית' אישרו ברוב מוחץ של 98% את המיזוג, במסגרת אסיפת בעלי מניות, בכך הסירו את אחד המכשולים האחרונים לעסקת הענק בענף, שתבסס את מעמדה של פייזר כמובילה בשוק התרופות.

העסקה עדיין כפופה לאישורים רגולטוריים, וצפויה להיות מושלמת ברבעון הרביעי.

רכישת ווית' תאפשר לפייזר לגוון את פעילותה ולהיכנס לתחום החיסונים והתרופות הביולוגיות הניתנות בהזרקה. פייזר תצרף לתיק מוצריה את החיסון רב המכר של ווית', פרבנר, לטיפול במחלות ילדות, ואת התרופה לדלקת המפרקים, אנברל. כמו כן, תוכל פייזר לבצע ייעול משמעותי באמצעות מיזוג של תחומי פעילות חופפים.

הרכישה של ווית' תסייע לפייזר להתגבר על הירידה הצפויה בהכנסותיה ב-2011, כאשר יפוג הפטנט האמריקני על ייצור הליפיטור, המוצר המוביל של פייזר. ליפיטור, המטפלת בהפחתה של רמת הכולסטרול, תיאלץ להתמודד עם תחרות מצידן של גירסאות גנריות של חברות אחרות. בעיה דומה עומדת גם לפני ווית', שתרופת הדגל שלה, אפקסור XR, לטיפול בדיכאון, תאבד את הבלעדיות כבר בשנה הבאה, 2010.

פייזר צפויה לשלם כ-50.19 דולר עבור כל מניית ווית'. 33 דולרים מתוך הסכום ישולמו במזומן, והיתרה תשולם באמצעות המרת מניות ביחס של 0.985 למניית פייזר למניה אחת של ווית'.