הנפקת ענק בסין: חברת בנייה תגייס 7.3 מיליארד דולר

מריל לינץ' ו-RBC: מניות סיניות אטרקטיביות יותר ממניות הודיות ■ מדד שנחאי המשולב עלה בכ-80% מאז תחילת השנה ■ מדד סנסקס 30 טיפס ב-56% מאז תחילת 2009

חברת צ'יינה סטייט קונסטרקשן אינג'נירינג (סימול: 601668 בשנחאי) הודיעה היום (ג') כי היא מתכננת לגייס 7.3 מיליארד דולר בהנפקה הגדולה ביותר בעולם מאז מארס 2008. חברת הקבלנות הגדולה ביותר בסין תמכור כ-12 מיליארד מניות במחיר של בין 3.86 ל-4.18 יואן כל אחת.

מנכ"ל החברה, סאן וונג'י, מתכננן להשתמש בכסף שיגוייס בהנפקה כדי להשקיע בבניית דירות בערים - נכס שהביקוש אליו גבר לאחרונה לאור ההקלות במתן הלוואות על ידי הבנקים הסינים לצרכנים הפרטיים.

ההנקפה גדולה פי 28 מההנפקה השנייה בגודלה בסין בשנה האחרונה. ההנפקה של 40% מהמניות תעניק לצ'יינה סטייק קונסטרקשן שווי שוק של 125.5 מיליארד יואן (כ-18 מיליארד דולר).

עוד בזירה הסינית: אנליסטים במריל לינץ'-בנק אוף אמריקה וברויאל בנק אוף קנדה טוענים כי מניות סיניות אטרקטיביות יותר ממניות הודיות, וזאת הודות לחבילת התמריצים הסינית שצפויה להבטיח התאוששות מהירה יותר מהמשבר הפיננסי העולמי.

חבילת התמריצים של סין בת 4 טריליון היואן (586 מיליארד דולר), הקלה בהגבלות השונות על הבנקים והעלייה בצריכה הפרטית תרמו כולם להתאוששותה של הכלכלה השלישית בגודלה בעולם.

"צפויה האצה של הצמיחה הכלכלית של סין במהלך המחצית השנייה של השנה לאור הצלחתה והיקפה של חבילת התמריצים הממשלתית ושיפור ניכר בצריכה הפרטית", אמר סטפן קורי, אנליסט במחלקת המחקר לענייני אסיה פסיפיק במריל לינץ', הממוקמת בהונג קונג. קורי מעדיף לרכוש מניות השייכות לתעשיית הרכב הסינית.

בריאן ג'קסון, אנליסט בכיר לשווקים מתעוריים ברויאל בנק אוף קנדה, מעדיף גם הוא מניות סיניות על הודיות, כשהוא מציין כי המדיניות הפיסקלית של הודו חזקה דיה כדי לשקם את הכלכלה ההודית.

ממדד שנחאי המשולב עלה בכ-80% מאז תחילת השנה. מדד סנסקס 30 של מומבאי עלה ב-56% מאז תחילת השנה.

להלן גרף של מדד פוטסי/קסינואה 25 העוקב אחרי 25 החברות הגדולות בסין. ניתן להשקיע במדד באמצעות ETF עם הסימול FXI.

סין קסינואה

נזכיר כי בתחילת השבוע, ברקליס קפיטל עדכן מעלה את תחזית הצמיחה של סין ל-8.3% ב-2009 לעומת 7.8% בתחזית הקודמת. ברקליס ביסס את הערכותיו על נתוני הצמיחה המעודדים של הרבעון השני שפורסמו בשבוע שעבר ועל שינויים מבניים שצפויים להביא לגידול בהשקעות ובצריכה הפרטית.

התמ"ג של סין גדל בקצב שנתי של 7.9% ברבעון השני לעומת 6.1% בלבד ברבעון הראשון ומעל תחזיות אנליסטים בסקר של "בלומברג" לקצב צמיחה שנתי של 7.8%. כך לפי הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של סין. נתוני התמ"ג של הרבעון השני הצביעו על גידול בהשקעות והתחזקות הצריכה הפרטית, שכיסו על הירידה הנמשכת ביצוא הסיני.