שערוריית ריגול בדויטשה בנק הובילה לפיטורי 2 מנהלים

ראש מחלקת אג"ח קונצרניות ומנהל קשרי לקוחות חשודים שתיכננו לרגל אחר בעל המניות, מייקל בוהנדורף, שתבע בעבר את הבנק

דויטשה בנק , הבנק הגדול בגרמניה, פיטר שני עובדים החשודים בלקיחת חלק בשערוריית ריגול. כך מסרו שני מקורות המקורבים לעניין.

הבנק פיטר את ראש מחלקת אג"ח קונצרניות ואת מנהל קשרי לקוחות, החשודים שתכננו לרגל אחר בעל המניות, מייקל בוהנדורף, שתבע בעבר את הבנק. תובעים בפרנקפורט בודקים האם לפתוח בחקירה פלילית, בשל הפרה פוטנציאלית של פרטיות בדויטשה בנק.

ב-22 במאי, דויטשה בנק הודיע שהוא חשף הפרות פוטנציאליות במחלקת אג"ח קונצרניות. הבנק, שניצב גם בפני חקירה של הרגולטור הפיננסי בגרמניה, שכר חברת עו"ד שתערוך חקירה משל עצמה בעניין זה, ולפי המקורות - תוצאותיה הפנו אצבע כלפי השניים שפוטרו. הבנק משתף פעולה עם כל הרשויות.

בחודש יוני, שני מקורות מסרו כי החקירה בודקת האם דויטשה בנק ריגל, באמצעות חוקרים פרטיים, אחר מנהלים, כולל הסמנכ"ל התפעולי, הרמן-ג'וזף למברטי, משקיע ועובד המכהן כנציג במועצה המפקחת של הבנק. מוקדם יותר החודש, דויטשה בנק אמר שהוא התנצל בפני ג'ראלד הרמן, חבר לשעבר במועצה המפקחת של הבנק ונציג של אגוד העובדים, על ששכר חוקר פרטי שיעקוב אחריו, מאחר שהרמן היה חשוד לפני 8 שנים בהדלפת נתונים לעיתונות.

ייתכן שיו"ר הבנק, קלמנס בוארינג, ביקש ממנהל קשרי הלקוחות לבדוק את בוהנדורף ולבדוק האם הוא עובד בשיתוף פעולה עם איש העסקים הגרמני, ליאו קירש, אחרי שהוא ועורכי הדין של קירש שאלו "שאלות קריטיות" באסיפה הכללית של הבנק ביוני 2006. כך דיווח המגזין Der Spiegel. המגזין היה הראשון שדיווח על פיטוריהם של השניים. קירש, 82, מאשים את הבנק בקריסת אימפריית המדיה שלו. דובר מטעמו של דויטשה בנק אמר כי הבנק ויושב הראש שלו יגיבו לחקירה רק לאחר שתושלם.