ח"כ בן-ארי: על ביניש להיעדר מישיבות הוועדה לבחירת שופטים

כך דווח בגלי צה"ל ■ ח"כ מיכאל בן-ארי פנה לשר המשפטים יעקב נאמן בבקשה שימליץ לנשיאת העליון שלא להשתתף בישיבות שבהן תידון מועמדותו של השופט עוזי פוגלמן לכהונה בעליון: "יש לו היכרות רבת-שנים איתה"

חבר הכנסת מיכאל בן-ארי פנה הבוקר (ג') לשר המשפטים, יעקב נאמן, בבקשה שימליץ לנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, שלא להשתתף בישיבות הוועדה לבחירת שופטים שבהן תידון מועמדותו של עוזי פוגלמן לכהונה בעליון - כך דווח בגלי צה"ל.

במכתב ששלח לנאמן מציין בן-ארי כי לשופט פוגלמן היכרות רבת-שנים עם ביניש, "עוד כשהיה בן-טיפוחיה בפרקליטות המדינה".

יש לציין כי בעוד כשבועיים תסתיים התקופה שבה ניתן לערער על רשימת המועמדים לכהונה בעליון.

ביניש הבהירה: אין כאן פוליטיקות

כזכור, נשיאת העליון ביניש דורשת כי השופט פוגלמן ייבחר לכהונה בעליון, אולם לעומתה מצדדים חברי האגף הימני בוועדה, שלראשונה מזה שנים שולט ברובה, במינוי שופט חובש כיפה או בעל דעות ימניות.

ביניש דחתה את הטענות כי היא מונעת משיקולים פוליטיים ואמרה: "אצלנו כבר לא בודקים זמן, לא מגזר ולא מגדר. אין כיסא דתי, מזרחי או כיסא לאישה. מדובר בהתפלגות מקצועית טבעית".

בתחילת החודש דנו חברי הוועדה בנהלי העבודה ובאופי השופטים שייבחרו לעליון, וכן גיבשו הסכמה לפיה בסבב הקרוב יקודמו שופטים מבתי המשפט המחוזיים. חבר ועדת המינוי, השר גלעד ארדן, העריך אז כי לא ייבחרו כלל שופטים חדשים להעליון - מאחר שחברי הוועדה לא הגיעו ביניהם להסכמות בעניין בדיונים המקדימים.