רעש נשמע גם מכיוון ברצלונה

אחרי שקצת נרגעו הרוחות במדריד, הטרייד הכי שנוי במחלוקת בכדורגל האירופי השבוע הוא זה שאמור להעביר את אטו, חלב ו-45 מיליון אירו לאינטר ואת איברהימוביץ' לבארסה ■ האם השבדי עדיף עד כדי כך על אלוף אירופה המוכח? לפפ גווארדיולה אין ספקות: "זו החלטה שלי. לקבוצה הכי טוב להמשיך בלי אטו"

הפעם זה אחרת. ז'וזה מוריניו לא מסתובב עם חיוך על הפנים במחנה האימון, עיניו טרוטות. הניצוץ הרגיל בעיניים בגלל איזה וריאציה טקטית שהוא חשב עליה במהלך החופשה נעלם. אין לו בדיחה או סיפור עם אנקדוטה מוכנים לקראת העיתונאים. 'המיוחד' רוצה לראות הרכב, ולתרגל איתו מהלכים טקטיים. הניפוי של עשרה שחקנים מהסגל "המנופח" שלו באינטר לא מצליח בינתיים. על אלו שהוא כן רוצה - ריקארדו קרבאליו ודקו - הציבה צ'לסי דרישות "מופרכות".

ובתוך כל אלו יש עסקה אחת שמסתבכת לו, זו שאמורה לשלוח את זלאטן איברהימוביץ' לברצלונה.

איברהימוביץ' אמר שהוא "מחפש אתגרים חדשים. אני לא שחקן של מועדון יחיד לכל החיים. הכדורגל בספרד מתאים לסגנון שלי, ברצלונה משחקת כדורגל פנטסטי, כדורגל העתיד. אישית אני בשיא, ואני מרגיש שאני משתפר מיום ליום". בברצלונה שמעו את התחינה, ובדרך חזרה מקייב, שם חיפשה ברצלונה מגן, עצרו צ'יקי בגיריסטיין וז'ואן לאפורטה ביום חמישי האחרון לנחיתת ביניים במילאנו. קפה עם מאסימו מוראטי, נשיא אינטר, כדי לסגור קצוות בנושא המגן הברזילאי מקסוול. איברהימוביץ' עלה בשיחה, ומוראטי דרש 80 מיליון אירו עבורו.

אז נכנס לתמונה פפ גווארדיולה. אחרי שיחה שלו עם לאפורטה, ומשא ומתן זריז עם אינטר, נרקמה העסקה: איברהימוביץ' עובר לברצלונה, ותמורתו תקבל אלופת איטליה את סמואל אטו, 45 מיליון אירו, ואת אלכסנדר חלב בהשאלה. מה קורה פה? האם השבדי עדיף על הקמרוני עד כדי כך? מאמן ברצלונה הודה במסיבת עיתונאים: "זו היתה החלטה שלי, ושלי בלבד". למה לו למכור את המבקיע המצטיין שלו, הכוכב שהביא כל כך הרבה נקודות מפנה ושערים חשובים לקבוצה, שהאחרון שבהם הביא לניצחון על מנצ'סטר יונייטד בגמר ליגת האלופות? "אלה לא היו סיבות אישיות, ודאי שאין להן רקע ספורטיבי. אחרי עונה כל כך מוצלחת, הייתי חייב לעשות שינויים, מניסיוני כשחקן. לא רציתי לשנות אופי של אף אחד אבל באחריותי להחליט עם מי אני משחק. לברצלונה הכי טוב להמשיך בלי אטו. זו רק היתה תחושה, הרגשה שלי. אולי אני צודק, אולי טועה, אבל זו ההחלטה שלי".

לאטו הוא הודה על שירותו למועדון במשך חמש שנים וקיווה "שהוא לא זועם על שעליו ללכת".

השמועות על עזיבתו של הקמרוני את בארסה הן ותיקות. כבר לפני שנתיים הן עלו, אחרי שרב עם המאמן רייקארד ועם רונאלדיניו, התגברו בשנה שעברה לאור הציפיות לרפורמה בסגל, והמשיכו הקיץ. אטו, כך מספרים, הוא בחור עקשן, גאה, ודורש כבוד מחבריו לקבוצה ומהמועדון. מעבר לכך, אטו הוא חלק ממאבק לשליטה בקבוצה בין לאפורטה וסנדרו רוסל, סגנו לשעבר ויריב מר על תפקיד הנשיאות. אטו נחשב ל"שחקן של רוסל", ששכנע אותו בזמן היותו סגן הנשיא לבוא לברצלונה. עיתון הכדורגל הגרמני "קיקר" גם מצטט גורמים שטוענים שגווארדיולה חושש משחקנים בעלי אופי חזק, כפי שהיה בעצמו כשחקן.

דרוש: אריה אירופאי

אחרי שהגנת ברצלונה השבירה תוגברה, רצה גווארדיולה גם לזעזע ולשפר את ההתקפה. ללא ספק, "איברה" הוא חלוץ פנטסטי, שמתאים לבארסה ככפפה ליד. הדינמיות שלו, הנסיגה לאחור כדי לקבל כדורים ולהאיץ לעבר השער, או שמונת הבישולים שלו בעונה האחרונה באינטר (24 ב-88 משחקים עבור אינטר בסך הכל) מדגימים היטב את יכולת ההשתלבות שלו במשחק האילתור הקטאלוני.

מצד שני, למרות תואר מלך השערים האיטלקי עם 25 בעונה שעברה, בליגת האלופות הצליח השבדי להבקיע בשמונה משחקים שער בודד. ב-22 משחקי ליגת האלופות בשלוש שנים עם אינטר, הוא הבקיע רק שישה שערים שרובם חסרי חשיבות. לא בדיוק אריה אירופי, ובכלל, לא מצליח לכבוש בכמויות של אטו בשנים האחרונות. אבל אולי מה שחסר לו זו התקפה ספרדית, ולכן אמר אתמול ל"ספורט", ש"תמיד חלם לשחק ליד מסי". איברהימוביץ' מחכה בקוצר רוח לטלפון שיודיע לו שגם אטו סגר באינטר, כדי שיעלה למטוס הקרוב לברצלונה.

לפי ה"מונדו דפורטיבו" בארסה לחצה, אבל אטו עצמו לא מיהר וסוכנו קבע פגישה במילאנו להיום. מספר טלפונים של מוריניו שכנעו את הקמרוני כנראה, כי הסוכן הגיע כבר אתמול לעיר האיטלקית ונפגש עם מארקו בראנקה, המנג'ר של אינטר, ובניגוד לצפוי גם עם מוראטי. לפני הפגישה אמר נשיא אינטר כי למרות דבריו של גווארדיולה הוא משוכנע ביכולתו של "האלוף המוכח". הצדדים נפרדו רק אחרי שלוש וחצי שעות וכנראה שאטו, שעוד דרש מאינטר 15 מיליון אירו כמענק חתימה, ירד מדרישתו המקורית ל-10 מיליון, ויסתפק ב-8.5 "בלבד". "אטו הולך לאחד המועדונים הגדולים בעולם, עם מאמן שהתלהב לקבל אותו לשורות הקבוצה ונשיא ששמח לאפשרות להביא אותו", הסביר לאפורטה.

ואכן, אין ספק שמוריניו שמח לקבל חלוץ נבון טקטית מסוגו של אטו, שמחלץ כדורים חזרה מרגלי היריב לעתים קרובות, ויודע ללחוץ כשצריך. אטו גם מספק לאינטר אחריות לשערים בכל מצב, ובעיקר כוח מחץ בליגת האלופות. עם התקפה בדמות אטו, דייגו מיליטו ובאלוטלי, מוריניו יכול לחזור ל-4-3-3 החביב עליו. ואם הוא מציב את חלב מאחורי החלוצים מיליטו ואטו ב-4-3-1-2, יש לו אלטרנטיבה שכבר הצליחה בעבר.

מסי מקצר חופשה

נשאלת רק השאלה, האם העסקה מוצלחת. ברצלונה שפכה פה כסף ברמות מדרידיסטיות, שמציבות את הערך של איברהימוביץ' עבורה סביב שמונים מיליון אירו ומעלה. למרות שדויד וייה הסכים לקיצוץ במשכורתו, ולנסיה סירבה למכור אותו לבארסה בסכום המוסכם, ולאפורטה היה חייב להשלים עסקה כלשהי. פגיעה בתדמית המועדון וחששות ממצבו הפיננסי עלולות להיות הרסניות.

לפחות לשחקן אחד כל העניין מאוד משמח. כפי שחשף ה"בילד" ביום ראשון, יש לליונל מסי סעיף בחוזהו על-פיו לא ירוויח אף שחקן יותר ממנו. איברהימוביץ' מן הסתם לא יפחית ממשכורתו, שעומדת על כ-12 וחצי מיליון אירו לעונה. מה שאומר העלאה במשכורת למסי ב-25 אחוז. לא רע. מה שמסביר אולי את השמחה שאחזה בו, עד כדי כך שחזר להתאמן עם הקבוצה שבוע לפני סוף חופשתו.