ביטול ההסכם עם IMAX העולמית יעלה לגלובוס מקס ביוקר

תמחוק 20.8 מיליון שקל מנכסיה עקב ביטול ההסכם לרכישת מקרנים ■ אג"ח החברה סיימו את יום המסחר בירידה של 5.3%, והן נסחרות כעת בתשואה של 55% ■ 5.3 מיליון שקל מתוך הסכום כבר הופחתו בדו"חות 2008

חברת גלובוס מקס דיווחה היום (ג') על ביטול ההסכם לרכישת מקרנים, עליו היא היתה חתומה מול חברת IMAX העולמית. כתוצאה מביטול ההסכם, צפויה החברה למחוק 20.8 מיליון שקל מנכסיה - כאשר 5.3 מיליון שקל כבר הופחתו בדו"חות השנתיים של 2008, ובדו"חות הרבעון השני צפויה למחוק 15.5 מיליון שקל נוספים.

לחברה שני הסכמים עם חברת IMAX: הראשון נוגע לקולנוע באילת, המהווה אטרקציה גדולה יותר, ובו מוצגים סרטים ייעודים. ההסכם השני מתייחס לבתי-קולנוע בטכנולוגיית IMAX שבהם מוקרנים סרטים רגילים.

גלובוס מקס שילמה ל-IMAX העולמית עבור 3 מקרנים כדי לקבל הנחה כוללת, אך בפועל היא מפעילה כעת רק מקרן אחד, בקולנוע שנמצא בקניון הקריון.

עלות מקרן IMAX עומדת על 1-1.15 מיליון דולר, ובנוסף על הזכיין לשלם לחברה דמי חכירה שוטפים. בעקבות ביטול ההסכם צפויה החברה להפסיק ולהשתמש במקרן הנמצא בקולנוע בקריון.

"הפסדנו כסף מהיום הראשון על ה-IMAX בקריון, ולא מכרנו מספיק כרטיסים אחרי תשלומים למפיצים ולפרסום", אמר ל"גלובס" בנט קפלן, מנכ"ל החברה. "אני מאוד אוהב את ה-IMAX, אבל בארץ הוא לא רווחי, ולכן נאלצנו לסגור".

הודעת החברה מגיעה לאחר שביום ראשון היא דיווחה על כך שתקבל פיצוי בגובה של 2.3 מיליון דולר עבור פינוי מוקדם של מתחם הקולנוע בקניון עזריאלי.

איגרות החוב של גלובוס מקס סיימו את יום המסחר בירידה של 5.3%, והן נסחרות כעת בתשואה של 55%.

גלובוס מקס דיווחה כי דירקטוריון החברה החליט ביום ראשון לאשר תוכנית לרכישה עצמית של אג"ח בהיקף של עד 15 מיליון שקל.