ענקיות התרופות מדווחות: GSK, אלי-לילי ופייזר עקפו התחזיות

רווחי GSK ברבעון השני עלו ב-11% והחברה אישררה התחזית ל-2009 - בעיקר הודות למכירות מוגברות של הטיפולים נגד שפעת החזירים ■ פייזר העלתה את תחזית הרווח ל-2009

עונת הדו"חות הכספיים בעיצומה, ונראה כי רצף ההפתעות החיוביות נמשך. ענקית התרופות גלקסו-סמית'-קליין הפתיעה היום את השוק ודיווחה על רווח נקי של 1.44 מיליארד ליש"ט ברבעון השני של השנה, עלייה של 11.6% בהשוואה לרווח נקי של 1.29 מיליארד ליש"ט ברבעון המקביל אשתקד. יתרה מזאת - החברה מסרה כי היא בטוחה שתצליח להשיג את יעד הרווח השנתי שלה.

בשורה העליונה, הכנסות החברה צמחו ב-15% והסתכמו ב-6.75 מיליארד ליש"ט. ללא הוצאות חד פעמיות, הרווח הנקי עלה ב-14% והסתכם ב-31 פני למניה, מעט מעל לתחזיות האנליסטים שעמדו על 30 פני למניה. החברה העלתה גם את הדיבידנד שהיא מחלקת ב-8%.

אז מה גורם ל-GSK להיות כה בטוחה באשר לעתיד הכלכלי שלה בטווח הקרוב, למרות המשבר הכלכלי? ובכן, סיבה עיקרית לכך היא העובדה שהחברה מוכרת את תרופת ה-Relenza, המיועדת לטיפול בשפעת החזירים. החברה מסרה היום כי היא צופה כי תמכור השנה 190 מיליון טיפולי Relenza - יותר מפי 3 מהתחזית הקודמת שלה שעמדה על 60 מיליון יחידות בלבד. בנוסף, החברה החלה בייצור חיסון לשפעת החזירים.

GSK כבר אישרה החודש שהיקף המכירות שלה בבריטניה, בארה"ב, בצרפת ובבלגיה מגיע ל-150 מיליון חיסונים לשפעת החזירים - כמות המשתווה לזו שהיא מוכרת בעונה נגד שפעת רגילה. התרופה האנטי-ויראלית Relenza שהיא מייצרת נועדה לקצר את תקופת המחלה ומטפלת בכמה מתופעותיה. GSK דיווחה כי ממשלת בריטניה הזמינה 10 מיליון מנות חיסון רק השנה.

פייזר: הדולר החזק שחק את הרווח הנקי

ענקית תרופות אחרת שפירסמה היום דו"חות כספיים היא פייזר - וגם היא עקפה במעט את התחזיות המוקדמות. החברה הרוויח 2.26 מיליארד דולר, ירידה של 18% בהשוואה לרווח ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ירדו ב-9% והסתכמו ב-11 מיליארד דולר. התחזקות הדולר בעולם פגעה במכירות החברה וגרעה למעשה 1.1 מיליארד דולר בהשוואה לרבעון המקביל ב-2008. מכירות החברה בארה"ב ירדו ב-5% לרמה של 4.5 מיליארד דולר, בעוד שהמכירות בשאר העולם ירדו ב-12% ל-6.5 מיליארד דולר.

עם זאת, ללא הוצאות חד פעמיות הסתכם הרווח הנקי ב-48 סנט למניה, טיפה מעל התחזיות בוול סטריט שעמדו על 47 סנט למניה. החדשות הטובות הן שהחברה העלתה את תחזית הרווח השנתית שלה ל-1.9-2 דולר למניה, לעומת 1.85-1.95 דולר למניה בתחזית הקודמת. הכנסות החברה השנה צפויות להסתכם ב-45-46 מיליארד דולר, והיא חזרה על כוונתה לחסוך 2 מיליארד דולר עד סוף 2011.

בתחילת השנה רכשה פייזר את חברת התרופות וויית' תמורת 68 מיליארד דולר, בעסקה שאמורה להיסגר עד סוף השנה. מנכ"ל פייזר, ג'ף קינדלר, התייחס היום לרכישה ואמר: "השגנו התקדמות משמעותית, כולל אישור של הנציבות האירופית ואישור של בעלי מניות וויית'. במקביל, אנו מחויבים להשיג את יעדינו - ייצור הכנסות בהתאם למטרות שהצבנו והמשך צמצום ההוצאות שלנו".

אלי-לילי: האנליסטים הודהמו, התחזית השנתית עולה

חברת התרופות אלי-לילי דיווחה גם היא על התוצאות הכספיות לרבעון השני, וברוח ההפתעות החיוביות גם היא עקפה את תחזיות האנליסטים ושיפרה את תחזית הרווח לשנת 2009.

החברה, הנסחרת בוול סטריט לפי שווי של כ-39 מיליארד דולר, הרוויחה ברבעון השני 1.16 מיליארד דולר - עלייה של 21% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי (non-GAAP) הסתכם ב-1.12 סנט למניה והיה גבוה ב-10 סנט למניה מתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה ברבעון השני צמחו ב-3% ל-5.29 מיליארד דולר, אם כי מכירות תרופת הזיפרקסקה (המיועדת לטיפול נגד תופעות פסיכוטיות) ירדו ב-3% והסתכמו ב-1.2 מיליארד דולר.

ולממתק שסיפקה החברה למשקיעים - העלאת התחזית השנתית. אלי-לילי צופה כי הרווח הנקי ב-2009 יסתכם ב-4.2-4.3 דולר למניה, לעומת 4-4.25 דולר למניה בתחזית הקודמת.