נדחה ערעור רייפמן: יעביר מניותיו באמבלייז למנהל המיוחד

בבקשה שהגיש לעליון טען אלי רייפמן כי הוא יכול להשיב את חובותיו לנושים בתוך זמן קצר ■ שופט העליון אשר גרוניס קבע כי לרייפמן לא עומדת זכות ערעור על החלטת המחוזי, שכן ההחלטה איננה בגדר צו פשיטת-רגל

בית המשפט העליון מחק היום (ד') את הערעור שהגיש אלי רייפמן, יו"ר חברת אמבלייז , במטרה למנוע את העברת מניותיו באמבלייז למנהל המיוחד, עו"ד איתן ארז.

השופט אשר גרוניס קבע כי לרייפמן לא עומדת זכות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי, שכן ההחלטה איננה בגדר צו פשיטת-רגל, ואין לנהוג בפסק הדין על-פי הכללים הרגילים הנהוגים בהליכים האזרחיים.

כזכור, רייפמן ביקש לבטל את הצו המחייב אותו להעביר את מניות אמבלייז לעו"ד איתן ארז, שמונה לכונס נכסיו. רייפמן טען כי נכסיו עולים על 200 מיליון דולר, לעומת חובותיו העומדים על כ-60 מיליון דולר.

בבקשה שהגיש לעליון טען רייפמן כי הוא יכול להשיב את חובותיו לנושים לפירעון בתוך זמן קצר, וכי לא לווה כספים ממקורות פליליים ולא ניהל אורח חיים בזבזני. לדבריו, הוא לווה כספים מאנשים פרטיים, וזאת על מנת להמשיך ולקיים את החברות שבניהולו.

השופט אשר גרוניס, בהחלטה קצרה ביותר, קבע כי טיעוניו של רייפמן לא שכנעו אותו כי עומדת לרייפמן זכות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי, שכן אילו התקבלה הטענה - המשמעות היתה שהחלטות רבות ושונות, כולל החלטות שוליות הניתנות בגדר הליכי פשיטת-רגל, היו הופכות להחלטות שניתן לערער עליהן.