אלשיך: אלי רייפמן יעביר את מניותיו באמבלייז למנהל המיוחד

לדברי המנהל המיוחד, עו"ד איתן ארז, רייפמן סירב בכל תוקף להעביר לידיו את מניותיו (כ-28%) באמבלייז - ואף אמר כי יהיה מוכן לשבת בכלא ולא לעשות כן ■ לטענת ארז, אין כל ודאות שהמניות בכלל קיימות

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה היום (ד') לאלי רייפמן להעביר לאלתר את מניותיו (כ-28%) בחברת אמבלייז , שערכה נאמד בכ-30 מיליון דולר, לידיו של עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד על נכסיו של רייפמן.

בהחלטתה ציינה השופטת ורדה אלשיך כי משנקלע רייפמן להליכי כינוס, מוקנים כל נכסיו למנהל המיוחד.

עו"ד ארז, המנהל המיוחד, טען בפנייתו לבית המשפט כי במשך תקופה מסוימת ניסה רייפמן להגיע להסדר נושים, כאשר המקור להסדר אמור היה להיות מכירת אותן מניות שאיש טרם ראה למשקיעים מארה"ב, תמורת סכום של 40 מיליון דולר.

משראה המנהל המיוחד כי הניסיון אינו קורם עור וגידים, וכי ישנן מספר בעיות מהותיות בהסדר שמנסה רייפמן לגבש, לרבות העובדה שאין כל ודאות שהמניות בכלל קיימות - הבהיר המנהל המיוחד לרייפמן את עמדתו ואת עמדת הכנ"ר לגבי ההסדר, ודרש מרייפמן לפעול להעברת המניות על שמו.

לדברי עו"ד ארז, הובהר לריייפמן כי תנאי מוקדם מבחינת הכנ"ר והמנהל המיוחד לכל התקדמות בעניין הסדר כזה או אחר שיוצע על-ידו, הוא העברת כל מניותיו על שמו של המנהל המיוחד לאלתר. ואולם, רייפמן סירב בכל תוקף לעשות זאת - ואף הגדיל לעשות ואמר כי יהיה מוכן לשבת בכלא ולא להעביר את המניות.

לדברי עו"ד ארז, רייפמן טען כי יהיה מוכן להעביר את המניות על שם המנהל המיוחד רק כחלק מעסקה/הסדר של מכירת המניות לצד ג'. בתגובה הובהר לרייפמן על-ידי המנהל המיוחד והכנ"ר כי לא יסכימו לביצוע העיסקה "באוויר", וכי קודם יש להציג את הנכס בפני המנהל המיוחד והכנ"ר.

לטענת עו"ד ארז, בנסיבות אלה לא נותרה ברירה בפניו אלא לבקש את עזרתו של בית המשפט, על מנת שיורה לרייפמן להעביר לידיו את מניותיו באמבלייז - כדי לבחון אם ניתן בכלל לממשן.

בתוך כך, לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה היום תביעה בסך 4.6 מיליון שקל על-ידי חברת פלדום פיינגולד מתכות נגד עו"ד ארנון גיצלטר מתל-אביב, בטענה כי הפר את התחייבויותיו כנאמן בהסכם בו לווה רייפמן מהתובעת ביולי 2008 סך של 775 אלף דולר, והתחייב להשיב לה כעבור כחודש סך של 975 אלף דולר.

לטענת התובעת, במשא-ומתן שניהלה עם רייפמן לקראת כריתת הסכם ההלוואה שימש עו"ד גיצלטר לא רק כבא-כוחו של רייפמן אלא כנאמן ומבצע הוראות הנובעות מההסכם עבור התובעת ורייפמן.

ואולם, לטענת התובעת, הנתבע התרשל בכך שלא ביצע את ההוראה לרשום כבטוחה להלוואה 6.5 מיליון מניות אמבלייז על שמה של התובעת, לאחר שקודם לכן הסתבר כי המניות שביקש רייפמן מהנתבע לרשום על שם התובעת בחברת HPSA היו משועבדות לטובת צבי ויליגר.

התובעת מבקשת מבית המשפט לקבוע כי בגין רשלנותו של הנתבע, שהתבטאה בכך שלא נרשמה אף בטוחה לטובתה - לא נפרעה ההלוואה, ועל כן עליו לשלם לה את הסך של 975 אלף דולר (4.6 מיליון שקל).

בתגובה טוען עו"ד גיצלטר כי לא שימש כנאמן או כעורך דין ולא התחייב כלפי התובעת בכל התחייבות שהיא, וכי ההסכמים נעשו בין התובעת לבין רייפמן ולא עימו - ומדובר בניסיון לסחוט ממנו כספים. (פש"ר 3000/08).