אל-על השיקה פיילוט למחלקה חדשה: רומא ב-204 דולר

המחיר במחלקת Economy Basic של אל-על אינו כולל את מכלול השירותים הבסיסי הכלול בכרטיס הטיסה הרגיל, ולנוסע תינתן אפשרות לרכוש בתשלום את השירותים הללו או את חלקם לפני או במהלך הטיסה

חברת אל-על השיקה אחה"צ (ד') פיילוט למחלקה חדשה בטיסותיה לרומא - Economy Basic. במסגרת הפיילוט יוצעו צמדי טיסות (הלוך וחזור בתאריכים קבועים) במחיר של 204 דולר.

המחיר אינו כולל את מכלול השירותים הבסיסי הכלול בכרטיס הטיסה הרגיל, ולנוסע תינתן אפשרות לרכוש בתשלום את השירותים הללו או את חלקם לפני או במהלך הטיסה.

הנוסעים שירכשו כרטיסים אלה יוכלו לרכוש שירותים נוספים: צ'ק-אין בנתב"ג - 5 דולר, בחירת מושב (או הושבה יחד, במחלקה החדשה בלבד) - 5 דולר, מסירת מזוודה לבטן המטוס (עד משקל 23 ק"ג) - 10 דולר, הזמנת ארוחה זהה לזו שבמחלקת תיירים (ניתנת להזמנה מראש ולא לרכישה על המטוס) - 10 דולר, כריך - 5 דולר ואוזניות שמע - 2.5 דולר.

על כל שירות שיוזמן במסגרת המוקד הטלפוני של החברה יחוייב הנוסע בדמי טיפול בגובה 5 דולר נוספים. כל המחירים הם לכיוון אחד. על-פי הפרסום באתר החברה, ל"מחלקה" זו יוקמה מספר מושבים מוגבל בקצה המטוס.

הכרטיסים ב"מחלקה" זו הם לכרטוס מיידי, ואינם ניתנים לשינוי או ביטול.

חישוב מהיר מעלה כי כי נוסע שירכוש את כל השירותים בטיסה הלול וחזור ייאלץ להפרד מ-65 דולר נוספים, כך שהטיסה תעלה לו 270 דולר.

יצויין כי במסגרת מבצעים שמציעה אל-על (כמו גם חברות אחרות) בימים אלה, ניתן להשיג צמדי טיסות לרומא במחיר דומה או גבוה רק במעט.

גורמים בענף התעופה הרימו גבה ליוזמה זו של אל-על. לדברי אותם גורמים, באף חברת תעופה סדירה בעולם לא קיים שעטנז. "אל-על תמיד ניסתה למתג את עצמה כחברת פרימיום, וכעת היא מתנהגת כמי ששרוי בפאניקה. בענף יש הרגשה כי מדובר בבלון ניסוי, ואני בספק אם מהלך כזה יחזיק מעמד לאורך זמן".