מנשה סמירה: "בערוץ 10 לא רוצים לשים דבר - השתתפותם נדרשת"

מנכ"ל הרשות השנייה לגלי צה"ל: "יש התגייסות גם של הרשות השנייה וגם של האוצר" ■ בראיון ל"גלובס" השבוע: "בערוץ 10 רוצים להביא את המשבר לפיצוץ" ■ היום בצהריים: שר האוצר ייפגש עם נציגי הבעלים של הערוץ

"אני מקווה מאוד שלא", אמר הבוקר (ה') מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, בראיון לגלי צה"ל, בתשובה לשאלה האם ערוץ 10 הולך ומאבד את אחיזתו. בתוכניתו של רינו צרור, "מה בוער?", נשאל סמירה האם נכון שבמהלך השבוע הבא חייבת הרשות השנייה להוציא את המכרז הציבורי לערוץ 10.

"אכן כן, על-פי החוק", השיב סמירה, "ויחד עם זאת, עדיין ישנם ימים ספורים בהם ניתן להגיע להסדר".

■ מה זאת אומרת "נשארו ימים ספורים"?

"הסמכות נתונה בידי מועצת הרשות השנייה. היא תצטרך להתכנס ולקבל החלטות".

■ אבל הרשות הודיעה כי לאור המצב, ההחלטות צריכות להתקבל עד סוף יולי.

"אף אחד מחברי הכנסת לא מצא לנכון לחרוג מהחוק".

■ אז אנחנו בעצם בשאלה של ימים ספורים. מה עוצר את הההסכמה? לפני כמה ימים קראתי ב"גלובס" שאתה מאשים את ערוץ 10 שהם לא מאפשרים הסכמה.

"צריך עכשיו לעשות מאמץ, וכל צד צריך לעשות את החלק שלו. אני חושב שישראל 10 צריכים בשלב הזה להימנע ממכרז ולשים את החלק שלהם, עם כל הקושי בדבר. הם לא רוצים לשים שום דבר. זה לא נכון, זה לא אפשרי. נדרש גם החלק שלהם כדי לקבל הארכת זיכיון".

■ מהו החלק שלהם?

"אני לא חושב שצריך להלאות את הציבור בפרטי המכרזים".

■ אבל הם תקפו אותך.

"זה נכון שתקפו אותי, כמנכ"ל הרשות השנייה. בכל אופן כרגע - ויש עדיין מאמצים של הרגעים האחרונים - כולם רוצים לדעת שיש עתיד לישראל 10 בתוך ערוץ 10".

■ לאט-לאט אנחנו מאבדים 500 עובדים שייפלטו לאבטלה. אם היה מדובר במפעל בגליל או בדרום, כולנו כבר היינו קופצים 100 פעם על העניין הזה.

"אתה צודק, אבל יש התגייסות גם של הרשות השנייה וגם של האוצר. אני חושב שישראל 10 צריכים להתאמץ, לשים עכשיו איזה חלק. יש פה ניסיון לתת מענה ארוך-טווח. כרגע צריך לעבור את ההר".