טבע מוותרת על ה-Tri-Cyclen במסגרת הסדר משפטי

טבע לא תחזור לשווק את הגלולה למניעת הריון בעקבות ההסדר אליו הגיעה עם Ortho-McNeil-Janssen, שתבעה את טבע בגין הפרת פטנט ■ קיבלה חוו"ד חיובית לתרופה גנרית ליתר לחץ-דם - לצד תרופה לנגיף השפעת החזירים של GSK

טבע מוותרת לעת עתה על הגלולה למניעת הריון, ה-Tri-Cyclen. טבע, שהחלה לשווק גרסה גנרית לגלולה אך הפסיקה את השיווק כעבור זמן קצר בשל תביעה להפרת פטנט לכאורה אותה הגישה Ortho-McNeil-Janssen, הודיעה היום (ו') כי הגיעה להסדר משפטי עם אורת'ו.

במסגרת ההסכם, טבע תשלם סכום מסוים (אותו היא לא מסרה) לאורת'ו, ובתמורה תשאיר לעצמה את התגמולים בגין המכירות של התרופה שהיא כבר שחררה לשוק. בנוסף, טבע לא תשווק את הגלולה עד סוף 2015. ההסכם טעון אישור של בית המשפט בניו ג'רזי.

טבע התחילה לשווק את הגלולה בתחילת החודש והפסיקה את השיווק לאחר כשבוע. מדובר בתרופה עם מכירות שנתיות של 400 מיליון דולר, אשר טבע השיקה גירסה גנרית בבלעדיות לחצי שנה, כיוון שהיא הייתה החברה הגנרית הראשונה לבקש אישור לתרופה זו. טבע הסכימה לא לשווק את התרופה עד לדיון המשפטי בעניין בסוף החודש. אולם, כאמור, הדיון הצפוי מקבל היום תפנית עם השגת ההסכם בין הצדדים.

טבע קראה תיגר על הפטנט של אורת'ו, המייצרת את גרסת המקור של הגלולה. אורת'ו היא חברה בת של ג'ונסון אנד ג'ונסון . כאמור, ההסכם מקנה לטבע את הזכות ליהנות ממכירות הכמויות של הגלולה שהיא כבר שחררה לשוק. בעבר, נהגה טבע לנקוט בשיטה דומה: היא הייתה משיקה תרופה לאחר אישור FDA, משחררת לשוק כמויות גדולות שיניבו לה הכנסות נאות - ולאחר מכן הפסיקה לשווק את התרופה. ייתכן כי כך היא נהגה גם הפעם.

ההערכות בשוק הן כי מכירות התרופה היו אמורות לתרום 2 סנט למניה לשורת הרווח של טבע במחצית השנייה של 2009, מתוך רווח כולל של 1.78 דולר למניה בתקופה זו.

בזירה אחרת, נציין ועדת ועדת התרופות של האיחוד האירופאי (המקבילה האירופאית ל-FDA) נקבה בדיעה חיובית על מספר תרופות גנריות שכבר זוכות למרשמים ברחבי האיחוד. בין היתר, ניתן למנות את ה-Irbesartan של טבע פארמה (חברה בת הולנדית), המהווה גרסה גנרית לאפרובל (Aprovel), אשר מיועדת לטיפול ביתר לחץ דם.

במסגרת הסקירה החודשית של הוועדה, אישרה ועדת המשנה למוצרים רפואיים לשימוש אנושי (CHMP) דעה חיובית על חיסון בשפעת החזירים אותה מייצרת חטיבת המוצרים הביולוגיים של חברת התרופות הבריטית גלקסו-סמית'-קליין . מדובר בויריון (חלקיק של נגיף מידבק החי מחוץ לתא המאכסן) לא פעיל של הנגיף H5N1. החברה, נזכיר, פרסמה רק השבוע את דו"חותיה הרבעוניים. כמו 70% מהחברות הציבוריות שמניותיהן נמנות עם מדד ה-S&P 500, גם היא עקבה את ציפיות האנליסטים בתוצאותיה הכספיות.