ברוך מרזל ופעילי הימין הקיצוני יבצעו צעדת מחאה ברהט

ח"כ מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי ופעילי הימין מרזל ואיתמר בן גביר יגיעו הבוקר לעיר הבדואית רהט, יחד עם עוד כ-60 פעילי ימין, ויצעדו במחאה על הבנייה הבלתי חוקית, לטענתם, המתרחשת במקום

אחרי אום אל פחם, מרזל וחבריו מגיעים לרהט: הבוקר (א') יצעדו בעיר הבדואית חבר הכנסת מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי ופעילי הימין ברוך מרזל ואיתמר בן גביר. השלושה, יחד עם עוד כ-60 פעילי ימין, יצעדו ברחובות רהט במחאה על הבנייה הבלתי חוקית, לטענתם, המתרחשת במקום. צעדת המחאה תועבר בשידור חי באתר חדשות 2 החל מ-10:00 בבוקר.

פרובוקציה באום אל פחם

בחודש פברואר השנה תכננה מפלגת האיחוד הלאומי לשלוח את פעיל הימין הקיצוני להיות יו"ר ועדת הקלפי מטעמה בעיר הערבית. מרזל תכנן גם לערוך תהלוכה הפגנתית בעיר.

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ניסה למנוע את הפרובוקציה של פעיל הימין בעזרת פרצה חוקית. למרות הניסיון, פסק יו"ר ועדת הבחירות, השופט אליעזר ריבלין, כי מרזל יוכל להיכנס ולמלא את תפקידו כיו"ר הקלפי של מפלגת האיחוד הלאומי. ריבלין וידא שעם מרזל יגיע אדם נוסף מהמפלגה, שיוכל להחליף אותו בקלפי בעת הצורך.

מרזל, שעומד בראש רשימת ארץ ישראל שלנו - אחת מהסיעות המרכיבות את האיחוד הלאומי, נעצר ברגע האחרון. המשטרה החליטה שהוא לא יוכל להיכנס, מחשש להפרות סדר כבדות. למשטרה היה מידע מודיעיני על התפרעויות צפויות, ולכן נדחתה התהלוכה.

"צריכים לשמור על החוק גם שם"

אז, נימק מרזל את הרעיון הפרובוקטיבי בראיון לערוץ 7: "אנחנו צריכים לשמור על חוק וסדר גם באום אל פחם כי היא עיר כמו כל עיר אחרת בישראל".

מרזל ואיתמר בן גביר עוררו סערה רבתי בעקבות ההצהרה כי בכוונתם לערוך הפגנת ימין ברחבי העיר אום אל-פחם. התהלוכה אושרה על ידי בג"צ למרות התנגדות המשטרה מחשש למהומות. עם זאת, המשטרה הסכימה לאשר קיום ההפגנה בכניסה הדרומית לעיר אום אל פחם, בסמוך לישוב מי עמי, במקום המרוחק מהציר המרכזי העובר בוואדי ערה.