גבעתיים נוגעת בתל-אביב

חברת ערך: עלות כוללת של שכירת מ"ר באזור דרום ת"א ויפו זולה בלמעלה מ-35% בהשוואה לצפון העיר

מתחמי המשרדים בגבעתיים ובבורסה ברמת גן כבר לא נופלים מהמגדלים הנוצצים בסיטי או בצפון תל אביב - כך לפחות מתברר מחישוב עלויות שכירת משרדים בכל אחד מהמקומות. רצון העירייה בת"א לעודד פערים בין אזורים בעיר מתקיים באופן מובהק. עלות כוללת של שכירת מ"ר באזור דרום העיר ויפו זולה בלמעלה מ-35% בהשוואה לצפון העיר.

גם ברמת גן חילקה העירייה את העיר בצו הארנונה למספר אזורי חיוב. מתחם הבורסה הוא האזור היקר ביותר, גם במונחי עלות שכירות ישירה וגם בעלויות הארנונה. הנתון הכולל של העלויות ברמת גן נמוך יותר בהשוואה לאזורים היקרים של ת"א. אולם, העלות הגבוהה של גבעתיים באופן יחסי לשאר האזורים, מפתיעה ביותר. בגבעתיים קיים אזור חיוב אחד לצרכי ארנונה לעסקים וחיוב זה יוצר עלות שכירות גבוהה בהשוואה לאזורים היקרים של רמת גן וקרובה מאוד לעלויות השכירות בת"א.

שיטת חישוב הארנונה בגבעתיים, הכוללת העמסה של הארנונה גם על שטחים משותפים, מייקרת את עלותה משמעותית. עלות השכירות הכוללת, בהתאם להנחות העבודה במתודולוגיה, מראה שבגבעתיים עלות הארנונה למשרדים עומדת על 28 שקל למ"ר, בעוד שבת"א באזור היקר ביותר עלות הארנונה למשרדים עומדת על 23 שקל למ"ר לחוד ש, בהתאם לאותן הנחות עבודה.

הכותב הוא מנכ"ל חברת ערך - מיסוי עירוני וניהול נדל"ן.