ויאוליה תתמודד במכרז הענק להפרטת קווי אגד ודן בשרון

ההיקף הכספי נאמד ב-600 מיליון שקל ■ במסגרת מכרז התחבורה הגדול בישראל יופרטו 100 קווים בכפר סבא, ברעננה, בהרצליה וברמת השרון ■ הזוכה יידרש לתגבר ב-25% את הקווים

מכרז התחבורה הציבורית הגדול בארץ הולך ומתחמם: ועדת המכרזים המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה, בראשות המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, אלכס לנגר, קיבלה שלוש הצעות במכרז להפרטת 100 מקווי אגד ודן באזור השרון.

ל"גלובס" נודע כי למכרז ניגשו מפעילת התחבורה הציבורית קונקס שבבעלות תאגיד ויאוליה (veolia) העולמי, חברת "קווים" שבבעלות קבוצת מאיר של יעקב שחר וישראל קז והורן את ליבוביץ' וכן חברת "מטרופולין" שבבעלות משותפת של תור בוס, מכשירי תנועה ואתגל.

מדובר במכרז הגדול ביותר שפורסם עד כה במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית (200 אוטובוסים) והיקפו הכספי מוערך ב-600 מיליון שקל. הקווים שיוצאו מידי החברות מהווים כ-2.2% מקווי אגד בישראל ו-4.3% מקווי חברת דן. במסגרת המכרז הוצעו להפרטה 100 קווי אוטובוסים עירוניים ובין-עירוניים, שהפעילה אגד בכפר סבא, ברעננה, בהרצליה וברמת השרון וכן קווי דן המקשרים בין הערים לתל אביב. תקופת הזיכיון להפעלת הקווים נקבעה לשש שנים (עם אופציה לשש שנים נוספות).

הזוכה במכרז ייבחר עד סוף השנה

בחירת הזוכה במכרז צפויה עד סוף השנה ולאחר מכן תושלם הפרטתם של 25% מקווי אגד ודן, כפי שנקבע בשלב הראשון של הרפורמה. בימים אלה מתנהל מו"מ בין הממשלה לאגד ודן על הסכם תחרות חדש, במסגרתו יוצאו לתחרות אשכולות של קווים נוספים בכל רחבי הארץ.

בענף התחבורה מעריכים כי לאור היקפו הכספי הגבוה של המכרז, לחברת קונקס עשוי להיות יתרון מסוים בשל איתנותה הפיננסית של ויאוליה. יצוין כי על אגד ודן נאסר להתמודד במכרז, גם לא באמצעות חברות בנות. ממשרד התחבורה נמסר בעבר כי הזכיין יחויב בתגבור מערך האוטובוסים בקווים המופרטים בכ-25% ובשיפור השירות.