יריד תעסוקה להיי-טקיסטים: 500 מבקרים על 200 משרות

מחר יתקיים יריד תעסוקה לאנשי היי-טק ■ המגייסים מדברים על התעוררות קלה ■ בין החברות המשתתפות ביריד אפשר לציין את מטריקס, מלם-תים, טלדור ו-HOT

המשבר לא נגמר, אבל חברות ההיי-טק ממשיכות לגייס עובדים אל שורותיהן. מכללת היי-טק תערוך יריד תעסוקה מחר (ג'), בו תציע למבקריה 200 משרות למתכנתים, מהנדסים, טכנאי מחשבים ולמנהלי רשתות. בין החברות המשתתפות ביריד אפשר לציין את מטריקס, מלם-תים, טלדור ו-HOT, אשר יאפשרו ל-500 האנשים שצפויים לבקר באירוע, להתמודד על התפקידים.

"ביקשנו מהחברות שמשתתפות באירוע להעביר לנו את המשרות שהן הולכות להציע, על-מנת שנוכל להתאים להן את המוזמנים", אומרת לימור פיינגולד, מנהלת מחלקת שירות לקוחות ומשאבי אנושי במכללת היי-טק, "לא רצינו שיגיעו המון מבקרים לאירוע ושהתפקידים שיציעו להם לא יתאימו".

לדברי פיינגולד, ביריד יוצעו תפקידים גם לעובדי היי-טק מתחילים וגם לעובדים עם ניסיון, אולם המבקרים לא צפויים לסגור את המשרה החדשה שלהם כבר באירוע עצמו. "אי אפשר לערוך ראיון מעמיק ביריד תעסוקה. אך מעסיק יכול לפגוש מועמד שנראה לו מתאים לתפקיד ומשם להזמין אותו לריאיון מסודר במשרדי החברה", אומרת פיינגולד.

"הרבה קורות חיים"

על אף שהימים ימי משבר, פיינגולד מציינת שהיא הופתעה מכמות המשרות הפנויות של החברות המשתתפות יריד.

"למדנו שיש לא מעט חברות שמגייסות לא רק לתפקיד אחד או שניים, אלא למספר תפקידים". מחפשי העבודה בוודאי יתעניינו גם בתנאי השכר של התפקידים המוצעים ביריד. "בבדיקה שלנו מצאנו שיש ירידות בתנאי השכר במשרות שיוצעו ביריד, אבל לא מדובר במשהו גורף בכל התפקידים".

אבי כהן, מנכ"ל WE מקבוצת חילן טק המתמחה בתחום התשתיות, יציע ביריד 11 משרות לאיוש על-ידי עובדי היי-טק. "הייתה ירידה חדה בכמות המשרות שאנחנו מציעים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. אולם למרות שמדובר בירידה, אפשר להגיד שעכשיו אנחנו רואים התעוררות קלה". לדברי כהן, הסיבה שהחברה שלו נמצאת ביריד, היא בעיקר לאיסוף קורות חיים. "אתה רואה בירידים הרבה קורות חיים ואתה מגדיל את המאגר שלך. קורות חיים שלא משרתים אותך במיידית, יכולים לשרת אותך תוך מספר חודשים". לסיכום אומר כהן, "הירידים האלו אפקטיביים למציגים, כי הם מאפשרים להם לראות הרבה אנשים בזמן קצר וכך לחסוך זמן".