IN/OUT: מה לקנות, מה למכור - ההמלצות של אקסלנס נשואה

באקסלנס נשואה ממליצים להכניס את מניית יואל לתיק ההשקעות - ולהוציא את מניית HOT

IN - יואל

יואל היא חברת אחזקות שעוסקת בתחום הנדל"ן המניב, הנפט והגז. בתחום הנדל"ן היא פועלת באמצעות חברת הבת איירפורט סיטי, שבבעלותה מתחם באזור נתב"ג, חברת נצבא ונכסים בעלי אפיונים שונים - מנכסים תחבורתיים ועד משרדים ושטחי אחסנה. הלקוחות איכותיים ומאופיינים בחוזי שכירות לטווח ארוך.

הנכסים המניבים של נצבא בצרפת וגרמניה סבלו מירידת ערך וחלקם אינם מושכרים כרגע. אם ניקח בחשבון התאוששות כלכלית, קיים כאן פוטנציאל לעליית ערך במחירי הנכסים ובשווי החברה, כנגזרת. גם בפעילות בישראל, בדגש על בנייה למגורים, יש פוטנציאל למימוש שווי חבוי בנכסי החברה. כך, המרכזים התחבורתיים, שבתהליכי שינוי ייעוד, דבר שיביא להצפת ערך משמעותית בשנים הקרובות.

באחזקות הנפט והגז מיותר להרחיב על התמורות שחווה השוק המקומי לאור התגליות האחרונות. יואל מחזיקה ב-67.33% בנפטא , שמחזיקה בישראמקו (כ-17% בשרשור מלא). כמויות הגז שנתגלו לאחרונה היו גבוהות מהתחזיות. כמובן שקיים עדיין סיכון בשל עלות ההפקה, אך ניתן להניח כי מדינת ישראל לא תפספס את ההזדמנות הדרמטית. נפטא פעילה גם בארה"ב דרך חברת בת בתחום בארות הנפט, והרחיבה בשנים האחרונות פעילות זו.

בשורה תחתונה: החברה נסחרת בדיסקאונט עמוק על שווי אחזקותיה, ובמקרה של התאוששות כלכלית צפויה עלייה בשווי הנכסים ופוטנציאל השבחה ניכר. החשיפה לנפטא וישראמקו משלבת הכנסה עתידית ממכירת גז, כך שיש כאן שילוב בין חשיפה לנדל"ן איכותי ולשוק הגז המקומי, שני תחומים שיש להיחשף אליהם בכל תיק השקעות.

OUT - הוט

חברת HOT עוסקת בשירותי טלוויזיה בכבלים, שירותי אינטרנט וטלפוניה. נכון להיום החברה נמצאת בסביבה תחרותית לא פשוטה מצד ספקיות התקשורת האחרות - בזק, לאחרונה גם סלקום ואורנג', וספקיות קטנות כמו נטוויז'ן ואינטרנט זהב, שנכנסו לתחום.

בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית, התחרות מול יס רק הולכת ומחריפה, ולאור הרפורמה שיוזם משרד התקשורת בתחום חבילת השידור הערוצי, ועדיין לא ניתן לדעת מה יהיו ההשלכות על הכנסות החברה מבחינת נטישת מינויים.

ההכנסות משידורי HD עדיין זניחות ונראה כי מנוע צמיחה זה עדיין אזוטרי. תחומים מתקדמים, כגון משחקי מחשב, עדיין לא תרמו לשורה התחתונה.

דו"חות החברה הראו לאחרונה כי קיימת מגמה של עזיבת מנויים בתחום הטלוויזיה וגיוס בתחום הטלפוניה, אך נוכח התגברות התחרות בטלפוניה גם תחום זה נראה בעייתי.

ברבעון הראשון של 2009 הכנסות החברה צמחו בכ-8% לעומת הרבעון המקביל, אך הרווח למנוי ירד בשל סבסוד שירותים. ה-EBITDA של החברה עומד על 250 מיליון שקל, מעט נמוך מהערכות הקונצנזוס. הרווח הנקי הפתיע לטובה, וזאת בשל הוצאות מימון נמוכות. אך המשך התכווצות המשק ללא ספק יקטין את ההוצאה על סל התקשורת של משפחה בישראל, וישפיע לרעה.

לאחרונה הודיעה החברה כי היא עומדת בפני השקעה גדולה של כחצי מיליארד שקל ברשת NGN, שעלולה להכביד עליה. בזק כבר החלה בפריסת רשת ה-NGN שלה, ובמידה והיא תצליח במהלך הוט עלולה להישאר מאחור.

בשורה התחתונה: החברה נמצאת בסביבה תחרותית מאוד ומחויבת להגדיל את השקעותיה בתשתיות התוכן ובמותג. נקודת האור היא שינוי במבנה הבעלות בעקבות הצעת רכש של פטריק דרהי, שעשויה לתמוך במחיר המניה.

אליעזר פישמן, מבעלי הוט, הוא בעל השליטה ב"גלובס"