אלי איילון שוב פורש מתפקיד המנכ"ל.

אולי הפעם זה יחזיק מעמד

1. זה לא סוד שבשוק ההון האמריקני כבר "סולדים" מהתופעה בה אותו נושא משרה מכהן הן כמנכ"ל והן כיו"ר. מטבע הדברים, הטענה המרכזית של המתנגדים היא שדירקטוריון לא יכול לפקח כמו שצריך על הנהלת החברה אם העומד בראשו הוא גם המנכ"ל, והם צודקים. למרות זאת יש עדיין חברות רבות שמתקשות להפריד בין שני התפקידים - זרות כישראליות - ואחת הישראליות שבהן היא די.אס.פי.ג'י, המפתחת שבבים עבור טלפונים אלחוטיים, ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 212 מיליון דולר.

2. בדי.אס.פי.ג'י "שולט" בן אדם אחד ויחיד - אלי איילון. איילון (תקראו לאט, כי זה קצת מבלבל) הצטרף לחברה כמנכ"ל לפני 13 שנה, ואחרי ארבע שנים קיבל על עצמו גם את תפקיד היו"ר. חמש שנים נוספות חלפו, ואיילון החליט להיפרד מתפקיד המנכ"ל. הוא מינה במקומו את ינון ברכה, שהחזיק בתפקיד רק תשעה חודשים, ואז חזר לאייש בעצמו את עמדת המנכ"ל - עד ליום חמישי האחרון.

כזכור, במסגרת פרסום תוצאות החברה לרבעון השני של השנה, הודיע איילון על פרישתו מתפקיד המנכ"ל והעביר את מושכות התפקיד לעופר אליקים, עד כה מנהל פעילות החברה בדרום מזרח אסיה. "כפי שידוע לכם, במשך 13 השנים האחרונות כיהנתי כמנכ"ל החברה, ובמשך רוב הזמן הזה כיהנתי גם כיו"ר. אני אמשיך לכהן כיו"ר פעיל כדי למנף את ניסיוני בפיתוח עסקי, וכך להבטיח, יחד עם עופר, את המשך הצלחת החברה", אמר איילון בשיחת הוועידה.

3. וכאן נכנס איילון למבחן השני במהלך שנות כהונתו כמנכ"ל. איילון, למי ששכח, הוא איש מאוד דומיננטי ודעתן, וזו כנראה אחת הסיבות בגינן ברכה לא הצליח לתפקד תחתיו כמנכ"ל. יותר מזה. איילון ימשיך לכהן כיו"ר פעיל (תפקיד שפירושו משהו כמו חצי מנכ"ל בפועל), וכך עלול להיכשל בשנית בניסיונו להיפרד מתפקיד המנכ"ל, והפעם לנצח נצחים.

4. ועוד משהו שכדאי לשים לב אליו. בפעמיים בהן בחר איילון להפקיד את תפקיד המנכ"ל בידי אחר, הוא בחר למשימה מנהל מתוך החברה. ברכה, נזכיר, שימש כמנהל אחת מחטיבות החברה טרם מינויו למנכ"ל. צירוף מקרים? לא נראה כך. איילון, כך לפחות אנו מעריכים, מעדיף מנכ"ל שהוא כבר מכיר ושהוא יכול "לנהל", ולא מנכ"ל שיוצנח מבחוץ ואולי יתעלה עליו.

5. והנה עוד משהו שהפריע לנו. די.אס.פי.ג'י לא טרחה לספר לציבור המשקיעים על חילופי המנכ"לים - לא בהודעת הדו"חות לרבעון השני ולא בהודעה נפרדת. מי שרצה לדעת מזה נאלץ להקשיב לשיחת הוועידה של החברה או לקרוא תמלול של השיחה. רק אחרי עשרות פסקאות על שבבים וטלפונים אלחוטיים, ניתן היה למצוא את אותו "מידע שולי" בדבר החלפת מנכ"ל. שקיפות במיטבה. *