נשיא צרפת סרקוזי אושפז לאחר פגיעה עצבית במהלך ריצה

הנשיא בן ה-54 אושפז לאחר שחש שהוא עומד להתעלף ■ הנשיא נבדק מיד על ידי רופאו והועבר לבדיקות נוספות בבית החולים, נמסר מארמון האליזה ■ סבל מפגיעה במערכת העצבים שעלולה לגרום לאיבוד קל של ההכרה ולהפרעות בקצב הלב

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי בן ה-54 אושפז הערב (א') לאחר שחש שהוא עומד להתעלף לאחר שעסק בריצה (ג'וגינג). הנשיא נבדק מיד על ידי רופאו והועבר לבדיקות נוספות בבית החולים, נמסר מארמון האליזה. הדבר אירע במהלך חופשת סוף השבוע בסמוך לוורסאי שמחוץ לפריז וסרקוזי נלקח לבית חולים צבאי באיזור.

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה כי סבל מפגיעה במערכת העצבים שעלולה לגרום לאיבוד קל של ההכרה ולהפרעות בקצב הלב. העצב הווגלי הוא עצב מרכזי שמגיע מאיזור הבטל למוח ושולט על תפקודים רבים בגוף האדם.

סרקוזי נוהג לרוץ ולדווש על אופניים באופן קבוע. מוקדם יותר החודש דיווח ארמון האליזה כי בבדיקות האחרונות שערך הנשיא נמצאו המערכות הקרדיווסקולאריות ובדיקות הדם שלו - תקינות.

סרקוזי היה מי שקרא ליתר שקיפות ביחס לבריאותו של הנשיא במהלך מסע הבחירות לנשיאות, עם זאת אישפוזו בבית חולים בשלהי 2007 פורסם רק שלושה חודשים לאחר המקרה. מספר נשיאים צרפתיים הואשמו כי הם מסתירים את מצב בריאותם האמיתי, ביניהם בלט פרנסואה מיטראן, שהסתיר את דבר היותו חולה אנוש בסרטן.