לשכת רואי החשבון: מי שלא ישלם את חובו לא יוכל להצביע בבחירות ללשכה

הנושא עלה בישיבת הוועד המרכזי של הלשכה ע"י מחנה דורון קופמן, המתמודד על נשיאות הלשכה מול רו"ח יגאל גוזמן ■ מחנה גוזמן מתנגד להחלטה ■ מחנה קופמן בתגובה: "עמדתו היא כי יש לאפשר לכל חברי הלשכה להצביע"

סערה בלשכת רואי החשבון בעקבות החלטה שהתקבלה היום (א') אחר-הצהריים בישיבת הוועד המרכזי, לפיה מי שלא ישלם את חובו ללשכה עד ליום הבחירות 15 בספטמבר - לא יוכל להצביע בבחירות ללשכה.

את הנושא העלה מחנה דורון קופמן, המתמודד על נשיאות הלשכה מול רו"ח יגאל גוזמן. קופמן הכחיש בשבוע שעבר באופן נחרץ כי הוא או מי מחנהו העלו את הנושא באופן כלשהו, וזאת בתשובה לפניות "גלובס". קופמן אף אמר כי אין לו מושג במה מדובר. כאמור, בישיבת הוועד היום העלה מחנה קופמן את הנושא על השולחן.

מחנה גוזמן התנגד לשלילת זכות ההצבעה ממי שלא שילמו את חובם לשנת 2009. בוועד נשמעו גם קולות כי לא ניתן לדון בכך שכן חברי הוועד נגועים, מאחר שהם מתמודדים בבחירות.

פרופ' יורם עדן העלה הצעת פשרה לפיה הנושא לא ייושם בבחירות הקרובות, אלא רק בבחירות הבאות. לגבי הבחירות הנוכחיות הציע עדן לקרוא לוועדת הבחירות לשקול שוב את החלטתה שלא לשלול זכאות הצבעה ממי שלא שילמו את דמי החבר לשנת 2009.

רו"ח איריס שטרק, ממחנה קופמן, אמרה כי אם כולם נגועים - הרי שניתן להצביע. בהמשך לכך הציעה כי מי שלא יפרע את חובו עד ליום הבחירות לא יוכל להצביע. הצעתה של שטרק עברה ברוב קולות.

מחנה גוזמן התנגד לכך ואף הצטייד בחוות-דעת של היועץ המשפטי של הלשכה, עו"ד ירון הרמן, לפיה במשך כל שנות קיומה של הלשכה לא שללו זכות הצבעה ממי שלא שילמו את דמי החבר לשנה השוטפת.

ממחנה גוזמן נמסר בתגובה : "מדובר בהתנהלות נלוזה של מחנה שמאבד את עשתונותיו מאחר והוא יודע שהציבור מתכוון לחולל מהפך בבחירות הקרובות ולהעיף את החונטה ששולטת בלשכה בכחש ובמרמה ובמעשי כזב. גם המהלך שנועד לגרוע עד 1850 חברים בלשכה לא ימנע מהציבור הגדול לומר כן ליגאל גוזמן ולקבוצתו".

בעקבות ההצעה שעברה, נערכים במחנה גוזמן לעתור לבג"ץ.

ממחנה קופמן נמסר בתגובה: "דורון קופמן לא ידע על הכוונה לקיים דיון כאמור, ובוודאי שלא יזם אותו. עמדתו של דורון קופמן, כמועמד המתמודד בבחירות לנשיאות הלשכה, כפי שבאה לביטוי בישיבת הלשכה וכפי שהביע אותה בהזדמנויות שונות, היא כי יש לאפשר לכל חברי הלשכה להצביע, ומבחינתו כל החלטה של הוועד מקובלת עליו, תהיה אשר תהיה.

"משקיבל הוועד המרכזי החלטה לפיה יוכלו להצביע רק מי שישלמו את תשלומי דמי החבר בעבור שנת 2009, דורש דורון קופמן כי למפגרים בתשלום דמי החבר תישלח הודעה מפורטת, המבהירה כי אם ישלימו את תשלום דמי החבר עד למועד הבחירות - תישמר זכותם להצבעה.

"עוד ביקש דורון קופמן כי הלשכה תקל על מי שיבקש להשלים את תשלום דמי החבר וכי יתאפשר לשלם גם תשלום דחוי לסוף השנה, על מנת ללכת לקראתם ולסייע להם בזכותם להצביע".