ליברפול תקבל מימון מחודש להלוואה, בתנאי שתצמצם אותה ב-40 מיליון ליש"ט

בעלי הקבוצה, טום היקס וג'ורג' ג'ילט, חייבים 290 מיליון ליש"ט לבנקים וואקוביה ורויאל בנק אוף סקוטלנד, חוב שנגרר איתם מאז פברואר 2007, אז השתמשו בכסף כדי לרכוש את המועדון

ג'ורג' ג'ילט וטום היקס, צמד הבעלים האמריקנים של ליברפול, הגיעו להסדר עם הבנקים וואקוביה והרויאל בנק אוף סקוטלנד על קבלת מימון מחדש להלוואה אותה לקחו על מנת לרכוש את המועדון. כך מפרסם היום (ב') "הדיילי טלגרף".

ההלוואה, בסך 350 מיליון ליש"ט, נסחבת עם השניים מאז פברואר 2007, אז רכשו את הקבוצה האנגלית. מאז לא הצליחו לעמוד במועדי הפירעון שלה.

על-פי הדיווח היום, מאז הקיץ הקודם הצליחו האמריקנים לצמצם את היקף ההלוואה ב-60 מיליון ליש"ט, וכעת נותר להם להחזיר 290 מיליון ליש"ט. עם זאת, הבנקים הסכימו למימון מחודש בתנאי שהיקס וג'ילט יצמצמו את היקף ההלוואה ב-60 מיליון ליש"ט נוספים. האמריקנים צפויים להעביר לבנקים 40 מיליון ליש"ט עוד השבוע, כאשר 20 מיליון נוספים יועברו בחודשים הקרובים. במידה והכסף אכן יועבר במלואו, החוב של ליברפול יצטמצם לכדי 230 מיליון ליש"ט.

Kop Football Ltd, חברת האחזקות שבאמצעותה מחזיקים היקס וג'ילט בליברפול, דיווחה לאחרונה על הפסד של 42.6 מיליון ליש"ט בשנה שהסתיימה ביולי 2008. מתוך סכום זה 35.6 מיליון ליש"ט מיוחס לתשלומי הריבית עבור ההלוואה המדוברת. על-ידי הפחתת החוב ל-230 מיליון ליש"ט צפויים תשלומי הריבית של ליברפול לקטון במידת מה, בהנחה שהבנקים לא יידרשו העלאה בשיעור הריבית בעבור הסכם המימון המחודש להלוואה.

עדיין לא ברור כיצד יגייסו היקס וג'ילט את ההון הדרוש להפחתת שווי ההלוואה ואיזה ערבויות יספקו בעבור המימון המחודש. בעבור ההסכם המקורי הציגו השניים ערבויות בשווי של 185 מיליון ליש"ט.