ה-SEC קבעה איסור גורף וקבוע על עסקאות "שורט עירום"

החוק החדש שתאכוף ה-SEC דורש מהסוחרים לרכוש או לשאול מניות בפועל למסירה במכירה בחסר, כדי למנוע עיוותים והשפעות שליליות על השוק ■ החוק הזמני היה אמור לפוג ב-31 ביולי

רשות ניירות ערך האמריקנית (SEC) הודיעה היום (ב') כי היא אוסרת באופן גורף וקבוע, ביצוע מכירות ב"שורט עירום" (NAKED SHORT) במסחר בשוק המניות בוול סטריט.

החוק החדש שתאכוף ה-SEC דורש מהסוחרים לרכוש או לשאול בפועל מניות למסירה במכירה בחסר, כדי למנוע עיוותים והשפעות שליליות על השוק.

משמעות החוק, היא כי מעתה, ה-SEC לא תאפשר מכירה בחסר ללא רכישה בפועל של המניה בסיום העסקה. בעסקת שורט רגילה, המשקיע משאיל את המניה ומוכר אותה בסיום העסקה. במכירה בחסר המשקיעים מהמרים על ירידה בערך המניה, ומחזירים אותן למשאיל, כשהרווח או ההפסד הוא ההפרש בין שער המכירה לקנייה.

מכירה בחסר היא דבר חוקי ומקובל בוול סטריט, אך מאידך יוצא ה-SEC נגד ביצוע של עסקאות שורט ללא שקיפות, כלומר - מכירה בחסר ללא הבטחונות הדרושים למקרה של עלייה בלתי צפויה בערך המניה.

עד כה החוק לאיסור מכירה בחסר היה בעל מעמד זמני, והיה אמור לפוג ב-31 ביולי. היום הרשות הפכה אותו לקבוע. הרשות אמרה בנוסף, כי היא עובדת בשיתוף פעולה עם בתי השקעות וחדרי מסחר, להביא לשקיפות במסחר ולאתר סוחרים שעוברים על החוק.