ארה"ב: 7 חשודים שתכננו לבצע פיגועים בישראל

רשויות ארצות הברית הגישו כתב אישום נגד 7 תושבי קרוליינה הצפונית בחשד שתכננו לבצע פיגועים במספר מדינות מעבר לים, בניהן ישראל ■ העומד בראש ארגון הטרור הוא אב לשניים שעבר אימונים בפקיסטן ואפגניסטן. התובע במשפט אמר "טרוריסטים יכולים לגדול גם בבית"

אויבים כנראה יש בכל מקום. רשויות ארצות הברית פרסמו כי הגישו כתב אישום נגד שבעה בני אדם, תושבי קרוליינה הצפונית, בחשד שתכננו לבצע פיגועי טרור במספר מדינות מעבר לים, בניהן ישראל, קוסבו, ירדן ורצועת עזה. בין הנאשמים אב ושני בניו.

העומד בראש הארגון שתכנן את הפיגועים, דניאל פטריק בויד בן 39, התאמן בעברו במחנות טרור באפגניסטן ופקיסטן. בויד השתמש בניסיון זה והקים את קבוצת המפגעים שתכננה להוציא לפועל פיגועי טרור אלימים ברחבי העולם.

בויד אימן את חברי הארגון, גייס כספים ותכנן את התקיפות מחוץ למדינה. קצין אמריקני אמר כי לא קיימת עדות לכך שחברי הארגון באו במגע עם ארגוני טרור עולמיים, או לכך שתכננו פגיעה בתוך ארצות הברית.

טרוריסטים מבית

בכתב האישום שהוגש נגד החשודים הואשמו בויד ושני בניו שטסו וביקרו בישראל, עזה, ירדן, פקיסטן וקוסבו במטרה לחפש יעדי פיגוע לשם ביצוע ההתקפה.

"מקרה זה מוכיח שטרוריסטים ותומכיהם לא גדלים בהכרח בארצות רחוקות ונידחות, אלא יכולים לגדול בדיוק כאן", אומר התובע המחוזי של קרוליינה הצפונית ג'ורג' אי.בי הולדינג.

כל שבעת הנאשמים עומדים בפני מאסר עולם במידה ויורשעו. בין האישומים מופיעים קשירת קשר לביצוע רצח, חטיפה ופציעת בני אדם מחוץ לגבולות המדינה. חברי הארגון לא הואשמו בביצוע אף אחד מהפיגועים שתוכננו.