רייטינג ממוצע של 13.3% ל"שיטת השקשוקה" בערוץ הראשון

ערב השידורים המיוחד בערוץ 1 גרף לכל אורכו למעלה מרבע מיליון צופים ■ סרט התגובה של האחים עופר זכה לרייטינג גבוה יותר מהסרט של מיקי רוזנטל - 14.2% ■ רייטינג של 21.5% לפרק הסיום של "מסודרים" בערוץ 2

האם הסרט "שיטת השקשוקה" של מיקי רוזנטל, על אף החרמתו בידי ערוצי שידור, זכה לקהל צופים עוד בטרם הוקרן אמש (ג') בערוץ 1? על-פי נתוני הרייטינג שפרסם הבוקר (ד') הערוץ, סרט התגובה של האחים עופר, "העובדות דווקא כן חשובות", הניב רייטינג גבוה יותר מסרטו של רוזנטל עצמו.

על-פי נתוני הערוץ, הסרט "שיטת השקשוקה", המבקר את התנהלותם של האחים עופר, זכה לרייטינג ממוצע של 13.3%. הסרט הוקרן במסגרת ערב שידורים מיוחד שיוחד כולו לנושא, וגרף לכל אורכו למעלה מרבע מיליון צופים.

סרט התגובה של האחים עופר זכה כאמור לרייטינג גבוה יותר מהסרט של מיקי רוזנטל עצמו - 14.2%. בנוסף, סרט התגובה זכה ל"פיק" (שיא צפייה) של 15.6% - לעומת 15.5% ב"פיק" של "שיטת השקשוקה".

לאחר שני הסרטים ותגובות הצדדים באולפן (מיקי רוזנטל ואלי גולדשמיט, סמנכ"ל התקשורת והרגולציה של החברה לישראל בהווה וחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה בעבר), התקיים שיח עיתונאי באולפן שזכה לרייטינג ממוצע של 12.1% - נתון גבוה ביחס לשעת השידור - 23:00. סיכום השידור הניב רייטינג ממוצע של 9.2% מכלל האוכלוסיה או 180 אלף צופים מעל גיל 4 מתוך כלל האוכלוסיה.

כזכור, בסרט "שיטת השקשוקה" מאשים מיקי רוזנטל את האחים בזיהום סביבתי חמור על-ידי המפעלים שבבעלותם, בפגיעה בזכויות העובדים וברכישת נכסים בזול מהמדינה ("מכרו זהב במחיר של אבנים").

סרט התגובה של האחים עופר נקט בטכניקות קולנועיות דומות לזה של סרט המקור של רוזנטל (אנימציה, למשל), תוך שהוא מנסה לקרקע את הרקע העובדתי עליו נסמך רוזנטל בסרטו - למשל על-ידי העלאת טענות בדבר פעולות המפעלים טרם רכישת השליטה בהם על-ידי האחים, או באמצעות הפניית אצבע מאשימה לכיוונו של החשב הכללי לשעבר במשרד האוצר, ד"ר ירון זליכה.

בסרט התגובה מזכירים האחים עופר גם את תחקיר מגזין G של "גלובס", שבדק את טענות שני הצדדים.

נזכיר כי האחים עופר הגישו תביעה בסך 3.5 מיליון שקל נגד חברת ההפקות של רוזנטל, וכי בשבוע האחרון מתארגנת עצומה ברשת הקוראת לסייע ולהקל על רוזנטל בנטל התביעה.

הרייטינג של "מסודרים" נפגע

שידור הסרט המדובר "שיטת השקשוקה" בערוץ 1 פגע ברייטינג של התוכנית "מסודרים" של זכיינית ערוץ 2 קשת, אשר פרק הסיום שלה רשם אמש רייטינג ממוצע של 21.5% - זאת לעומת רייטינג ממוצע של 26.2% לפרק ששודר בשבוע שעבר.

* לאחר שצפיתם בסרט "שיטת השקשוקה", בעמדת מי אתם מצדדים? אתם מוזמנים להשתתף בסקר שבצידה השמאלי של הידיעה.