סיסקו נבחרה כספק העיקרי לשדרוג הרשת של HOT

מוטורולה צפויה לקחת נתח קטן מהפרויקט בשל רצונה של HOT לעבוד עם שני ספקים

חברת סיסקו זכתה במכרז שערכה חברת HOT במסגרת שדרוג הרשת שלה ל-DOCSIS3- Data Over Cable Systems Interface Specification. סיסקו תבצע את הפרויקט באמצעות חברת בינת.

ככל הנראה, גם חברת מוטורולה תהיה חלק מהפרויקט וציוד שלה נמצא בניסוי ב-HOTוכנראה היא תשולב בפרויקט שדרוג הרשת. HOT עורכת בימים אלה מכרזים גם למודמים שיתאימו לתקן ה-DOCSIS3.

סיסקו היא השחקן הגדול ביותר בעולם בתחום ה-CMTS - Cable Modem Termination System - אותן יחידות שמחברות בין המודם בבית הלקוח למתגים. בין שתי החברות יש מערכת יחסים טעונה לאור משקעי עבר, אך בשנה-שנתיים האחרונות החברות מיישרות קו ועובדות יחד בצורה טובה וכרגיל.

ב-HOT מעוניינים להכניס ספק נוסף לסיסקו על רקע המשבר עם נורטל והעובדה שקריסתה עוררה חששות לגבי המשך התמיכה ברשת הטלפוניה שלה, שמבוססת על מתגי נורטל. זו הסיבה שאת המתג החדש לשירותי הטלפוניה (מתג SIP) שאמור לספק תכונות מתקדמות לטלפוניה של החברה יספקו החברות ג'נבנד וברודסופט.

ככל הנראה HOT תכניס את מוטורולה למרות שהמחירים שקבלה מסיסקו מאד נוחים ומבחינת יחס של עלות/ביצוע' המוצר של סיסקו מקבל עדיפות בחברה.

תקן ה-DOCSIS3 שהחלטה על יישומו התקבלה ב-2008 ורק השנה תחל בהטמעתו, יאפשר לחברה להתמודד עם הדרישה של לקוחות לקצבי גלישה מהירים של עשרות מגה ולהתחרות בבזק שגם היא משדרגת את הרשת שלה. כל חברות הכבלים בעולם עוברות לתקן החדש שמאפשר לחברות הכבלים להתחרות בחברות הטלקום המניחות סיבים אופטיים לבתים והן בחברות הטלקום שממשיכות לנצל את קווי הנחושת הקיימים ולהעביר עליהן מהירויות גבוהות בטכנולוגיית ה-VDSL.

כאמור, החברה נמצאת במכרז גם על המודמים החדשים בבתי המנויים שכן במסגרת השדרוג הלקוח צריך להחליף מודם כדי לקבל מהירויות של עד 100 מגה ביט כפי שהחברה הכריזה שתספק. HOT מתכננת להתחיל השנה בניסוי ב-3 ערים בישראל והיא שמה לעצמה מטרה להקדים את בזק , על מנת לבנות ולמצב את הרשת שלה כחדשנית ומתקדמת יותר מבזק.