הנפט זינק ב-5.6%: העלייה היומית החדה מזה 3 חודשים

בכך קיזז את מרבית הירידה בשיעור 5.8% שנרשמה אתמול לאחר פרסום דו"ח המלאים שהצביע על עלייה במלאי הבנזין והתזקיקים ■ העליות נשענות על הראלי בוול סטריט ששבה לרמות בהן היתה באוקטובר 2008

מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר עלה הערב (ה') בבורסת הסחורות בניו יורק ב-5.6% ונקבע ב-66.92 דולר לחבית, העלייה היומית החדה ביותר זה יותר משלושה חודשים, בכך קיזז את מרבית הירידה בשיעור 5.8% שנרשמה אתמול לאחר פרסום דו"ח המלאים שהצביע על עלייה במלאי הבנזין והתזקיקים.

העליות במחירו של הנפט נשענו על הראלי במדדים המובילים בוול סטריט שנסחרים הערב ברמות בהן לא שהו מאז חודש אוקטובר 2008 ערב קריסתו של ליהמן בראדרס. גם נתוני המאקרו משוק התעסוקה שפורסמו היום והצביעו על כך שמספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה ירדו לרמתן הנמוכה ביות מאז חודש אפריל, תמכו באווירה החיובית.

גם השווקים באירופה סגרו ברמתם הגבוהה ביותר מזה 9 חודשים לאחר נתונים חיוביים שהצביעו על כך שאמון הצרכנים בגוש עלה לרמתו הגבוהה ביותר מזה 8 חודשים.

שר הנפט של כווית אמר היום כי מחירי הנפט צריכים לעלות מאוחר יותר השנה, לקראת החורף.

היום פרסמו יצרניות הנפט הגדולות, אקסון מובייל, שברון, BP ורויאל דאטץ' של את תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני שנפלו בעוצמה רבה ביחס לרבעון המקביל אשתקד אז נסחר הנפט ברמות שיא, עם זאת מרבית החברות עקפו את התחזיות בשוק ורבות מהן הצטרפו לראלי בוול סטריט על רקע התיקווה להתאוששות בפעילות הכלכלית בעולמית.