תביעה נגד וולס פארגו: מפלה מיעוטים במתן משכנתאות

בתביעה נטען כי החברה הטעתה לווים לגבי תנאי המשכנתא, הציגה באופן כוזב את היתרונות במיחזור משכנתא, מיחזרה שוב ושוב הלוואות, והשתמשה במשלוח דברי דואר ובכלי שיווק מטעים כדי לבלבל את הלווים

התובעת הכללית של מדינת אילינוי, ליזה מדיגן, הגישה בשבוע שעבר (ו') תביעה משפטית נגד וולס פארגו ושות', בנק המשכנתאות השני בגודלו בארה"ב, בטענה שהבנק הפנה אמריקנים ממוצא אפריקני ולטיני למשכנתאות סאב-פריים שעלויותיהן גבוהות. לטענת התביעה, אמריקנים לבנים בעלי הכנסות דומות קיבלו הלוואות בעלויות נמוכות יותר מוולס.

שני רוכשי יחידות דיור שחורים משיקגו תבעו ביום ב' שעבר את וולס פארגו בבית משפט פדרלי במחוז נורת'רן בקליפורניה, וטענו שהבנק, הפועל מסן פרנסיסקו, נקט אפליה גזענית בקביעת שיעורי הריבית והעמלות. התובעים עתרו לבית המשפט להעניק לתביעה מעמד של תביעה קיבוצית.

בתביעה שהוגשה באילינוי נטען שהחברה-הבת של וולס פארגו, וולס פארגו פייננשל אילינוי, הטעתה לווים לגבי תנאי המשכנתא שלהם, הציגה באופן כוזב את היתרונות הכרוכים במיחזור משכנתא, מיחזרה שוב ושוב הלוואות, והשתמשה במשלוח דברי דואר ובכלי שיווק מטעים כדי לבלבל את הלווים.

התובעים ביקשו מבית המשפט לבטל את כל החוזים הלא-הוגנים ולהשיב לצרכנים שנפגעו את כספם במלואו. כמו כן ביקשו התובעים מבית המשפט להטיל קנסות אזרחיים על הבנק בגין הפרות חוק.

"וולס פארגו חושש שהתובעת הכללית של אילינוי החליטה להגיש תביעה משפטית שמתבססת על אפיון כוזב לחלוטין של מחויבותנו הממושכת להענקת הלוואות הוגנת ואחראית", נאמר במייל ששלח דובר הבנק, קווין וואטקה.

"המדיניות, המערכות ומנגנוני הפיקוח שאנו מפעילים - כולל באילינוי - מבטיחים שגורם הגזע אינו משחק תפקיד בתמחור או במוצרים שאנו מציעים", הוסיף וואטקה.