בעקבות האבטלה הגבוהה - אמריקנים חוזרים לספסל הלימודים

חטיבות החינוך של חברות המדיה רושמות רווחים ומדווחות על זינוק במספר הנרשמים ■אפילו בתי הספר לעיתונות מדווחים על מספר שיא של מועמדים, ובקולומביה נרשם זינוק של 38%

האמריקנים שבים לספסל הלימודים, ומעדיפים להעביר את הזמן בקולג'ים, באוניברסיטאות ובבתי הספר לעסקים, במקום לנסות להיכנס כעת לשוק העבודה הגרוע ביותר ב-25 השנים האחרונות, וזאת בתקווה שהסיכויים למצוא עבודה ישתפרו במקביל להשתפרות מצב הכלכלה.

הזינוק במספר הנרשמים למוסדות ההשכלה הגבוהה השתקף בשבוע שעבר בדו"חות הרווח של חברות ממגזר המדיה המקרטע, שחטיבות החינוך שלהן רשמו ביצועים טובים בהרבה מאשר מותגי החדשות הידועים שלהן.

שלשום (ו') דיווחה "וושינגטון פוסט" על הפסד נוסף בסך 89 מיליון דולר בעיתון הדגל שלה, והפסד בסך 5 מיליון דולר משבועון החדשות "ניוזוויק". לעומת זאת, רשמה חטיבת ההשכלה הגבוהה קפלן זינוק של 74% ברווח, שתפח ל-70 מיליון דולר.

קפלן ייחסה את העלייה בסך 36% בהכנסות הקולג'ים ותוכניות ההשכלה הגבוהה המקוונת לקפיצה בסך 31% במספר הנרשמים במחצית הראשונה של השנה.

השפעת הממשל

הביצועים האנטי-מחזוריים של תעשיית ההשכלה הגבוהה השתקפו בשבוע שעבר גם בתוצאותיה של פירסון, מו"לית ספרי הלימוד והבעלים של פייננשל טיימס, שדיווחה ששוק מו"לות ההשכלה הגבוהה בארה"ב צמח ב-26% בששת החודשים הראשונים של 2009.

קפלן דיווח על עלייה של 20% במספר בקשות ההרשמה למבחן הכניסה לבית הספר למשפטים שלו במועד מוקדם יותר השנה. כמו כן נרשמה עלייה של 40% במספר המשתתפים באירוע שאירח קפלן לפני שבוע, שבו נפגשו המבקשים להירשם לבית הספר לעסקים עם הצוות העוסק במיון המועמדים.

למרות הקיצוצים בצוותי החדשות הכתובות, המשודרות והמקוונות, אפילו בתי הספר לעיתונות מדווחים על מספר שיא של מועמדים, ובקולומביה נרשם זינוק של 38%.

לדברי אנליסטים, מורגשת השפעת כספי ההמרצה שהזרימה הממשלה הפדרלית, בעיקר בשל ריבוי תוכניות מלגות לסטודנטים בעלי הכנסה נמוכה. "הדמוקרטים בשלטון, ושם המשחק הוא להגדיל את מספר האנשים שזוכים בהשכלה גבוהה כדי שהם יהפכו לרפובליקנים כשהם יהיו גדולים", התבדחה לורנה טילביאן מנומיס סקיוריטיס.

26% צמיחה של שוק מו"לות ההשכלה הגבוהה בארה"ב בששת החודשים הראשונים של 2009.

20% עלייה במספר בקשות ההרשמה למבחן הכניסה לבית הספר למשפטים של קפלן .

38% זינוק ברישום לבית הספר לעיתונות של קולומביה.