מחזיקי האג"ח של לידר שוקלים לממש את זכויותיהם

מחזיקי האג"ח סבורים כי החברה לא התנהלה בשקיפות ותוהים מדוע השעבודים שרשמה לטובת בנק לאומי לא דווחו באופן מיידי ■ חוששים מפני העדפת נושים, שעשויה לפגוע במצבם

חלוקת דיבידנדים לא ראויה, הפרת חובת דיווח ותהיות באשר להתנהלות החברה מול בנק לאומי - אלו הן רק חלק מהטענות שהעלתה נציגות מחזיקי אג"ח ד' של לידר השקעות כלפי החברה. הטענות מרוכזות במכתב ששלח עורך דינם של מחזיקי האג"ח, רענן קליר, לחברה שבשליטת איציק שרם ויאיר פודים.

"מחזיקי האג"ח בדקו את התנהלות החברה, והם סבורים שעשויים להיות להם נתיבים למימוש זכויות כנגדה. בשלב זה, הנציגות רק בחרה ליידע את הנוגעים בדבר אודות זכויותיהם", הסביר ל"גלובס" עו"ד קליר את מטרת המכתב.

נזכיר, כי במקביל למו"מ עם בעלי האג"ח מתקיים מכרז מול ארבע קבוצות משקיעים לרכישת השליטה בלידר השקעות עצמה. המכרז אינו נוגע ללידר שוקי הון שבבעלות לידר השקעות או לבוטיק ההשקעות ילין לפידות, בו מחזיק לידר שוקי הון 50% מהמניות. את המכרז מונו ללוות ד"ר יהושע רוזנצווייג וקותי גביש שיתנו דעתם המקצועית על ההצעות שיוגשו עד ל-13 באוגוסט.

לא שקופה

כאמור, מחזיקי האג"ח העלו טענות באשר לנסיבות בעקבותיהן הגיעה לידר השקעות למצב בו היא אינה עומדת בהתחייבויותיה. המשקיעים תוהים האם העובדה שהחברה גייסה מעל 200 מיליון שקל באג"ח, וחילקה דיבידנדים בגובה של כ-110 מיליון שקל, הן שגרמו לכך שלא תעמוד כעת בתשלומי הקרן והריבית.

בעלי האג"ח גם חוששים שהמו"מ שנוהל מול בנק לאומי, לקבלת אשראי בגובה של כ-60 מיליון שקל שישמש להסדר החוב, היה לקוי ולא מספיק אגרסיבי. עוד לטענתם, העובדה שגם חברת האם - שרם פודים גרופ - ניהלה מו"מ עם בנק לאומי לגבי אשראי, הינה עסקה של בעל שליטה עם החברה. לפיכך, היה עליה להיות מאושרת על ידי השליש הלא נגוע מקרב בעלי המניות.

מחזיקי האג"ח סבורים עוד, כי החברה לא התנהלה בשקיפות אליה היא מחויבת כחברה ציבורית, ובין היתר תוהים מדוע השעבודים שרשמה לטובת בנק לאומי כבר בחודש דצמבר האחרון, לא דווחו באופן מיידי. יתרה מכך, הם חוששים שיש בכך משום העדפת נושים, שעשויה לפגוע במצבם של בעלי האג"ח.