הגאות של קרנות הנאמנות: גייסו ביולי כ-2.5 מיליארד ש'

הענף צמח ב-3.7 מיליארד שקל ■ אי.בי.אי מובילה בגיוסים, אקסלנס עצרה את הפדיונות מקרנות פריזמה

חודש של גיוסים מרשימים עבר על ענף קרנות הנאמנות, שנהנה מהראלי בבורסה וצמח ביולי ב-3.7 מיליארד שקל ל-120.2 מיליארד שקל. כ-2.5 מיליארד שקל מתוך צמיחה זו מיוחסים לגיוסים נטו, והשאר לתשואה שהניבה הבורסה.

ביולי בלטו הגיוסים לקרנות האג"ח מדינה, ולראשונה מזה חודשים רבים נראו גיוסים מהותיים גם לקרנות המנייתיות. עם זאת, אין מדובר עדיין בהסטה מאסיבית של כספים לאפיק המנייתי, מה שמלמד על זהירות המשקיעים, והגיוסים לאפיק זה הסתכמו ב-370 מיליון שקל.

קרנות אג"ח מדינה צמחו בחודש החולף ב-2.75 מיליארד שקל, מתוכם למעלה מ-2.5 מיליארד שקל גיוסים נטו. קרנות אלה נהנות מההערכות בשוק כי מדדי המחירים לצרכן בחודשים הבאים, לאחר ההפתעה שנרשמה ביולי, יהיו גבוהים.

צמיחה נאה נרשמה גם באפיק קרנות האג"ח הכללי, המורכב מקרנות אג"ח קונצרניות וקרנות מעורבות (כדוגמת ה-90/10), שצמח ב-1.9 מיליארד שקל. הגיוסים נטו עמדו על 1.6 מיליארד שקל. הקרנות הכספיות ממשיכות לדמם, ונכסיהן קטנו ב-1.75 מיליארד שקל ל-23 מיליארד שקל, כאשר כ-1.6 מיליארד שקל הם פדיונות.

ביולי שוב בלטו קרנות אי.בי.אי, שרשמו את הגיוסים הגבוהים ביותר בענף. גם קרנות פסגות רשמו גיוסים נאים בקרנות המסורתיות, ובגופים הקטנים בלטו קרנות מיטב וילין לפידות.

788 מיליון שקל היה היקף הגיוסים לקרנות המסורתיות של פסגות. הקרנות, בניהול רועי ורמוס, ספגו פדיונות של 481 מיליון שקל באפיק הכספיות, ולכן השורה התחתונה עבורן היא גיוסים של 307 מיליון שקל.

קרנות אקסלנס, בניהול גלעד שמעוני, הצליחו החודש לייצב את הספינה, לאחר המיזוג עם קרנות פריזמה שדיממו. לקרנות החברה גויסו 57 מיליון שקל, כאשר 90 מיליון שקל גויסו לקרנות המסורתיות, אך מנגד 33 מיליון שקל נפדו מהקרנות הכספיות.

קרנות הראל פיא בניהול סמי בבקוב מוטות לאפיק השקלי שסבל לאחרונה מפדיונות. עקב כך, סבלו קרנות החברה מפדיונות שלא חיפו על גיוסים של 233 מיליון שקל בקרנות המסורתיות.

קרנות מגדל שוקי הון, בניהול רונן טורם, גייסו 416 מיליון שקל, כאשר 384 מיליון שקל מתוכם הם גיוסים לקרנות המסורתיות.

בקרנות כלל פיננסים, בניהול גיא חכמי, גויסו כ-350 מיליון שקל, מתוכם כ-150 מיליון שקל בקרנות סל. מנגד, סבלו הקרנות הכספיות מפדיונות של 320 מיליון שקל, ולכן השורות התחתונה היא גיוסים של 30 מיליון שקל בלבד.

495 מיליון שקל, הוא היקף הגיוסים נטו של קרנות אי.בי.אי. קרנות החברה, בניהול עודד גל, שומרות על מובילות בגיוסים, וביולי גייסו 518 מיליון שקל בקרנות מסורתיות. מנגד הן סבלו מפדיונות של 23 מיליון שקל.

לאחר אתנחתא של כמה חודשים, גם קרנות דש בניהול אסף אלדר חזרו להפגין גיוסים מרשימים. ביולי הן גייסו כ-604 מיליון שקל בקרנות המסורתיות, אך רשמו פדיונות של 302 מיליון שקל בקרנות כספיות.

בקרנות מנורה מבטחים, בניהול רונן אביגדור, גייסו בחודש החולף 248 מיליון שקל, ובקרנות מיטב גייסו 164 מיליון שקל.

12% שיעור הצמיחה בנכסי קרנות ילין לפידות ביולי, שגייסו 150 מיליון שקל, כולם לקרנות לא כספיות. מהגופים הקטנים יותר בלטו גם קרנות אלומות-ספרינט שגייסו 76 מיליון שקל. גם קרנות רוטשילד, בניהול גיל נויברגר, בלטו בחודש החולף עם גיוסים של 72 מיליון שקל. בקרנות איילון גייסו החודש 20 מיליון שקל, ובקרנות הלמן אלדובי גייסו 34 מיליון שקל.

11