תקציב הפרסום של קבוצת טורנדו בהיקף 22 מיליון שקל צפוי לצאת למכרז

מדובר באחד מתקציבי העוגן של אדלר-חומסקי, שהצטרף באחרונה למערך הפרסום של המתחרה אלקטרה ■ מקורבים: הקבוצה מכוונת למשרד גדול - מקאן, שלמור או יהושע

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, צפוי תקציב הפרסום של קבוצת טורנדו לצאת למכרז בסוף החודש - כך נודע ל"גלובס".

מקורבים לחברת טורנדו מספרים כי הקבוצה מכוונת בכל מקרה למשרד פרסום גדול, כשעל הפרק עומדים משרדים כגון מקאן-אריקסון, יהושע TBWA ושלמור-אבנון-עמיחי. יש להניח כי מכרז כזה, אם ייצא לדרך, ישים דגש משמעותי על הצעות מסחריות.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של קבוצת טורנדו עמד ב-2008 על כ-22 מיליון שקל במחירים ריאליים.

ניגוד אינטרסים

העילה הרשמית למשבר בין אדלר-חומסקי לבין קבוצת טורנדו היא המהלך שנקט אדלר-חומסקי, במסגרתו קיבל לטיפולו את תקציב הפרסום של אלקטרה סחר, לרבות המותגים שקם אלקטריק וסוני אריקסון. תקציב הפרסום של מזגני אלקטרה אמנם נותר ב-JWT ישראל, אך זה כנראה לא סיפק את אנשי טורנדו, שעדיין חשו כי מדובר בתקציב מנוגד אינטרסים.

עדיין לא ברור אם קבוצת טורנדו תחפש משרד שני לטיפול בתקציב, באמצעות הפרדה בין טורנדו רשתות וטורנדו מזגנים - או תעביר את התקציב כולו כמקשה אחת.

תקציב טורנדו מטופל באדלר-חומסקי מזה כשנתיים והיה אחד מהזרזים המשמעותיים בגידול של המשרד, הן מבחינה תקציבית והן מבחינת תפיסת הקריאייטיב של המשרד בענף. המשרד קיבל את התקציב לאחר שהתנהל כתקציב קטן יחסית במשך 6 שנים במקאן-אריקסון.

במקאן לא השלימו בקלות עם מעבר התקציב, וחודשים ספורים לאחר המעבר הוצעה להנהלת טורנדו הצעה מסחרית מפתה ממקאן. טורנדו מבחינתה פנתה לאדלר-חומסקי להשוות את ההצעה. רשמית טענו באדלר-חומסקי כי הם סירבו להצעה, ובכל זאת התקציב נותר אצלם. אך עד היום טוענים בענף כי טורנדו הוא אחד התקציבים הלא רווחיים שיש לאדלר בעטיה של אותה פרשה.

לא מן הנמנע כי באדלר-חומסקי לקחו בחשבון אפשרות שהתקציב יעזוב, אך העדיפו להמיר תקציב לא מאוד ריווחי בכזה שעשוי להיות ריווחי יותר.

עם זאת, מוקדם להספיד את אדלר-חומסקי בכל הנוגע לטיפול בתקציב. מנכ"ל ובעלי טורנדו, רונן בזזי, נחשב לאיש עסקים ממולח שמיטיב למקסם לטובתו סיטואציות שונות. בענף יש המעריכים כי בדיוק כפי שהשתמש בעבר בהצעה של מקאן כדי לנסות להיטיב את תנאיו באדלר - כך הוא מנצל את הסיטואציה שנוצרה עם אלקטרה כדי להיטיב את תנאיו גם עתה.

רונן בזזי מסר בתגובה: "לא נקבל שמשרד הפרסום שהינו שותף לכל ההחלטות האסטרטגיות של החברה מתנהל במקביל עם המתחרה העיקרי שלנו. במציאות שנוצרה כנראה יהיה שינוי. בשלב זה אנו שוקלים את צעדנו.

"נכון להיום קיבלנו פניות ממשרדי פרסום, אך טרם נקבעו פגישות - זאת מכיוון שאנו עדיין בתקופת הקיץ ומרוכזים במקסום המכירות ובקצירת הפירות של כל המהלכים השיווקיים שביצענו בקיץ האחרון. אני מאמין כי עד סוף אוגוסט נקבל החלטה כיצד לפעול".