GTC פולין קיבלה 1.1 מיליארד שקל לקניון בוורשה

המימון מחדש ניתן מקונסורציום של בנקים בגרמניה ■ ההלוואה ניתנה לחמש שנים עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות

קרדן אן.וי. דיווחה היום (ג') כי GTC פולין , החברה הבת המרכזת את פעילות הנדל"ן של הקבוצה במזרח-מרכז אירופה, קיבלה מימון מחדש (Re-finance) של כ-1.1 מיליארד שקל (205 מיליון אירו) למרכז הקניות גלריה מוקוטוב שבוורשה.

ההלוואה ניתנה ל-GTC פולין ול-Unibail-Rodamco המחזיקות בגלריה מוקוטוב בחלקים שווים, מקונסורציום של בנקים בגרמניה.

עודף התזרים, ביחס להלוואה קודמת מהעסקה, עומד על כ-642 מיליון שקל (120 מיליון אירו), מתוכם כ-321 מיליון שקל (60 מיליון אירו, המהווים 50% מהסך הכולל) ל-GTC פולין.

ההלוואה ניתנה לחמש שנים עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות. הריבית מבוססת על 3 חודשי EURIBOR בתוספת מרווח של 2.25%. המימון מחדש התבסס על שווי של 2,024 מיליון שקל (378 מיליון אירו) לגלריה מוקוטוב.

לדברי אלי אלרואי, יו"ר GTC פולין: "הצלחתנו להשיג מימון כה גבוה לנכס בודד, בתקופה זו, התאפשרה לנוכח מערכת היחסים הארוכה והמבוססת שלנו עם בנקים מובילים באירופה. העמידה הפיננסית האיתנה שלנו ושל Unibail-Rodamco, יחד עם נכס איכותי ביותר כגלריה מוקוטוב, אפשרה לנו להבטיח סכום הלוואה כה גבוה, למרות המצב בשווקים. כספי ההלוואה יגדילו משמעותית את קופת המזומנים של GTC פולין".

גלריה מוקוטוב הוקמה על ידי GTC פולין בשנת 2000 והורחבה ב-2002 וב-2006. כיום היא מכילה 62.5 אלף מ"ר של שטחים שמושכרים במלואם. ב-2003 Unibail-Rodamcoרכשה מחצית מהזכויות במרכז הקניות.