ארה"ב וישראל דנות באפשרות להגביל את אספקת הדלק לאיראן

כך לפי גורם ממשלתי ■ איראן מייבאת כ-40% מהבנזין הדרוש לה משום שיכולת הזיקוק שלה מוגבלת ■ אקסטרטה דיווחה על ירידה של 77% ברווחי המחצית הראשונה של 2009, ל-643 מיליון דולר

גורם ישראלי מסר כי ארה"ב וישראל דנות באפשרות להגביל את אספקת הדלק לאיראן, אם זו תמשיך לסרב לקיים דו שיח עם המערב בנוגע לתכניתה הגרעינית. איראן מייבאת כ-40% מהבנזין הדרוש לה משום שיכולת הזיקוק שלה מוגבלת.

עוד בזירה הגיאו-פוליטית: הבית הלבן אישר היום כי נשיא מצרים, חוסני מובארק, יערוך ביקור בוושינגטון ב-18 באוגוסט וייפגש עם נשיא ארה"ב, לראשונה מזה חמש שנים. על פי ההערכה יבקש מובארק מהאמריקנים להרחיב את הסיוע לצבא המצרי.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בספטמבר יורד כעת ב-1.6% ל-70.45 דולר לחבית נפט גולמי, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

עוד בזירת הסחורות: ענקית הכרייה אקסטרטה , היצואנית הגדולה ביותר בעולם של פחם המשמש לייצור אנרגיה, דיווחה על ירידה של 77% ברווחי המחצית הראשונה של 2009, ל-643 מיליון דולר, לעומת 2.77 מיליארד דולר, בתקופה המקבילה אשתקד. אנליסטים בסקר של "בלומברג" חזו רווח של 773 מיליארד דולר. היקף המכירות של החברה ירד ב-39% ל-9.9 מיליארד דולר.

החברה צימצמה את ההוצאות התפעוליות ב-1.1% במהלך הרבעון הראשון וחסכה בכך 119 מיליון דולר. יחס החוב להון של אקסטרטה עמד על 28% לעומת 40% בסוף שנת 2008.

מנכ"ל אקסטרה, מיק דיוויס הציעה לאנגלו אמריקן "מיזוג של שווים". דיוויס קיצץ בעלויות הייצור וצימצם את התפוקה של חלק מהמתכות לאור נפילת מחירי הסחורות במהלך המחצית השנייה של 2008.