פסגות וכלל פיננסים חוזרים על "תשואת יתר" לדלק רכב

שני בתי ההשקעות מעודדים מנתוני המסירות של חודש יולי, מרוצים מהחלשות הין ומעלים את מחיר היעד ל-46 שקל למניה בכלל פיננסים ו-45.1 שקל למניה בפסגות ■ יובל בן זאב: "שבו הביקושים בשוק הרכב המקומי"

את המסירות מתחילת השנה על פי מותגים מובילה מאזדה עם 16,469 מסירות, ירידה של 31% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת מאזדה מסרה ביולי לבדו כמות שיא של 3,819 יחידות. דלק רכב אינה מסתפקת במאזדה ותופסת עם מותג פורד את המקום הרביעי עם ממנו מסרה בחודש יולי 1,116 כלי רכב.

יובל בן זאב, מנהל המחקר בכלל פיננסים, מותיר את המלצתו למניית החברה על "תשואת יתר" ומעלה את מחיר היעד למנייה ל-48 שקל לעומת מחיר יעד קודם של 40 שקל למניה. מחיר היעד הנוכחי משקף למניה פרמיה של כ-20% לעומת מחיר הפתיחה של המניה היום בת"א.

בן זאב מעלה את התחזיות למכירות רכב בישראל בשנת 2009 מ-165 אלף לכ-180 אלף מסירות כלי רכב ומציין כי דלק רכב מובילה בבטחה עם כ-27.7% מסך המסירות בחודש יולי. עוד חוזקה שציין בן זאב, הוא התחזקות השקל שמגדילה את המרווחים של יבואניות הרכב, במיוחד אלה שמיבאים כמו דלק רכב את המכוניות שלהם בין יפני.

בן זאב מעריך כי במחצית הראשונה של 2009 תרשום דלק רכב רווח נקי של כ-170 מיליון שקל ומעריך כי הרווח שמחצית השנייה של 2009 יעבור את רף ה-200 מיליון שקל.

בבית ההשקעות פסגות גם כן אופטימיים לגבי מניית דלק רכב בעקבות דו"ח המסירות של חודש יולי. טל שיריזלי ממחלקת מחקר Sell Side בפסגות בית השקעות ציין לטובה כי מחיר המאזדה 3 החדשה נותר ללא שינוי לאחר החלת חוק המיסוי הירוק ולכן יהווה יתרון יחסי לעומת דגמים של המתחרים שהתייקרו מעט.

עוד סימנים חיוביים רואה שיריזלי בהתאוששות היחסית של חברות הליסינג, בלימת הנסיגה הכלכלית במשק הישראלי, ההשקה המוצלחת של המאזדה 3 החדשה והתחזקות שער השקל מול הין בכ-13%.

שיריזלי נותר גם הוא עם המלצת "תשואת יתר" כשגם הוא מעדכן את מחיר היעד כלפי מעלה ל-45.1 שקל למניה - מחיר המשקף למניה פרמיה של כ-13%.