אייל לפידות מקבל מהפניקס מיליוני ש' עוד לפני שהתחיל לעבוד

החברה מתכוונת להקצות ללפידות אופציות לרכישת עד 2.5% ממניות החברה שיחליפו הלוואה לרכישת מניות, שהיה אמור לקבל בתחילה

כחודשיים לאחר כניסתו לתפקיד וארבעה חודשים לאחר שנקבעו תנאי העסקתו, מקבל היום (ג') אייל לפידות, מנכ"ל הפניקס , שדרוג לחבילת השכר הכוללת שלו. החברה מתכוונת להקצות ללפידות אופציות לרכישת עד 2.5% ממניות החברה שיחליפו הלוואה לרכישת מניות, שהיה אמור לקבל בתחילה. ע"פ הערכות, שווי האופציות עומד על מיליוני שקלים.

על פי תנאי העסקתו המקוריים היה אמור לפידות לקבל מסגרת אשראי בסך כולל של עד 19.3 מיליון שקל לרכישת מניות החברה, כאשר קרן ההלוואה צפויה הייתה לשאת ריבית של 4% לשנה, צמודה למדד. כעת הודיעה החברה כי לפידות יקבל את האופציות למניות החברה במחיר מימוש של 7.976 שקל, נמוך ב-20% ממחירה בשוק היום, בתוספת לריבית התאמה שנתית בשיעור של 3.75%, שתחושב בכל אחד ממועדי ההבשלה של האופציות. נדגיש כי מתווה האופציות עדיין לא עבר את אישור הדירקטוריון של הפניקס.

חבילת האופציות אותה יקבל לפידות צפויה להבשיל במהלך תקופה של ארבע שנים, החל מה-1 ביוני 2009 ועד ל-1 ביוני 2013, כשהאופציות יפקעו סופית ב-1 ביוני 2014, בכפוף להמשך העסקתו כמנכ"ל החברה. לפידות יוכל לבחור אחת משתי דרכים לממש את המניות: "מימוש נטו", כלומר מימוש ההטבה הכספית הגלומה בהפרש שבין מחיר המניה בשוק למחיר המימוש מבלי להחזיק במניות עצמן; או מימוש מלא של המניות כך שיוכל להחזיקן, ולשם כך תועמד לרשותו הלוואה מהחברה לצורך התשלום על מחיר המימוש.

חבילת האופציות שלפידות צפוי לקבל מצטרפת לחבילת שכר הנחשבת למתגמלת ביותר בשוק ההון הישראלי. משכורתו החודשית בפניקס עומדת על 120 אלף שקל, והוא זכאי למענק שנתי הגבוה מבין שני סכומים: סכום השווה לאחוז מהרווח הנקי של החברה בניכוי מס, או סך של 1.2 מיליון שקל צמוד מדד. עלות העסקתו הראשונית הוערכה ב-3.3 מיליון שקל, אליה מצטרפת כאמור חבילת האופציות החדשה.