הנפט נחלש ב-0.2% ונקבע ב-71.42 דולר לחבית

הסוחרים מימשו חלק מהרווחים לאחר שבשלושת הימים האחרונים עלה מחיר הנפט בכ-13% ■ הצפי הוא כי דו"ח המלאים מחר יצביע על עלייה במלאי הנפט הגולמי ובתזקיקיו בארה"ב

בהמתנה לדו"ח המלאים שיפורסם מחר (ד') מימשו הסוחרים חלק מהרווחים ומחירו של הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסגר בבורסת הסחורות של ניו יורק בירידה קלה של 16 סנט או 0.2% ונקבע ב-71.42 דולר לחבית, זאת לאחר שבשלושת הימים האחרונים עלה בשיעור הקרוב ל13%.

הדולר הנסחר בקורלציה הפוכה למחירי הסחורות נסחר גם הערב קרוב לרמות השפל ביחס לסל המטבעות.

הצפי הוא כי דו"ח המלאים יצביע על עלייה במלאי הנפט הגולמי בארה"ב. על פי סקר שערך רויטרס צפוי המלאי לעלות ב-800 אלף חביות בשבוע שהסתיים ב-31 ביולי, ומלאי תזקיקי הנפט ביניהם גם הנפט לחימום והדיזל צפוי לעלות ב-1.2 מיליון חביות

בהתייחס לפגישת ארגון אופ"ק הקרובה שתהיה בחודש ספטמבר מעריכים כיום בשוק כי לא יבוצע קיצוץ במיכסות הייצור.

"העליות בימים האחרונים נחלשו על רקע הציפיות להמשך העלייה במלאים, מה שעודד מימוש רווחים לפני פרסום הדו"ח, אמר מייק פיצפטריק, סגן נשיא בMF גלובל בניו יורק.

יום המסחר ההפכפך בוול סטריט גם הוא הכביד על הנפט הערב, כאשר בשוק חוששים כי העליות האחרונות לא מגובות במלואן בשיפור במצב הכלכלה העולמית.

השווקים מצאו נחמה מסויימת בנתוני הנדל"ן החזקים שפורסמו הערב בארה"ב שהצביעו על חודש חמישי ברציפות של עלייה בשיעור החוזים הנחתמים למכירת בתים יד שניה, העלייה היום היתה חדה בהרבה מהמצופה, ביוני עלה שיעורם ב-3.6% לעומת צפי כי תחול עלייה של 0.7% בלבד.

[לטבלת חוזים עתידיים]