רווחי בזק בינלאומי עלו ברבעון השני ב-19.2% ל-56 מיליון שקל

ה-EBITDA עלה ב-6% ל-88 מיליון שקל ■ הרווח התפעולי גדל ב-7.9% ל-68 מיליון שקל ■ שיעור ה-EBITDA מתוך סך ההכנסות עמד על 26.9% לעומת 25.4% ברבעון המקביל אשתקד

בזק בינלאומי, מקבוצת בזק , פרסמה הבוקר (ד') את דו"חות הרבעון השני של 2009. מהדו"חות עולה כי הרווח הנקי ברבעון עלה ב-19.2% בהשוואה לרבעון המקביל של 2008, והסתכם ב-56 מיליון שקל.

הרווח התפעולי גדל ב-7.9% ל-68 מיליון שקל ברבעון השני. הכנסות החברה עלו ב-0.3% ל-327 מיליון שקל. התזרים מפעילות שוטפת עמד על 83 מיליון שקל. תשלומים עבור השקעות ברכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים ירדו ב-16.1% ל-26 מיליון שקל.

הרווח לפני פחת והפחתות (EBITDA) עלה ב-6% ל-88 מיליון שקל. שיעור ה-EBITDA מתוך סך ההכנסות עמד על 26.9%, לעומת 25.4% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור ה-EBITDA מתוך סך ההכנסות ברבעון הראשון עמד על 24.6%.

הרווח הנקי בחציון הראשון של 2009 עלה ב-13% ל-100 מיליון שקל. בחברה מסבירים כי הגידול המשמעותי ברווח הנקי הינו תוצאה של צמיחה במרכיבי פעילותה העיקריים של החברה, בדגש על שירותי האינטרנט ופתרונות ה-IT לעסקים, זאת לצד הצלחתה בהתאמת מבנה ההוצאות והיערכותה הנכונה למצב השוק.

בחציון הראשון הציגה בזק בינלאומי גידול כ-9% ברווח התפעולי ל-128 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי גדל בכ-7% והסתכם בכ-19.6%. בבזק בינלאומי מסבירים כי גידול זה ברווח התפעולי ובשיעור הרווח התפעולי נובע מהמשך הצמיחה בפעילויות הליבה של החברה ומיקודה ברווחיותן של כל פעילויותיה.

ב-8 לפברואר בזק בינלאומי קיבלה רישיון לאספקת שירותי טלפוניה פנים-ארצייים (טלפוניה קווית) על פס רחב (VOB) ללקוחותיה הפרטיים. החברה החלה לספק את השירות בשבוע האחרון.

"הגידול העקבי בכל מדדי הרווחיות אינו טריוויאלי כלל לשוק התחרותי והדינמי בו אנו פועלים, והינו תוצאה של השקעה מתמשכת בלקוחות החברה. המובילות של בזק בינלאומי ומומחיותה בעולם שירותי התקשורת מבוססי ה-IP מאפשרים לנו למנף את יכולותינו בשוק הפרטי והעסקי ומזמנים עבורנו עתיד מבטיח מתמיד", אמר איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי, עם פרסום הדו"חות.

בחודש מארס 2009 פרסם משרד התקשורת, בהמשך להמלצות ועדת גרונאו, שימוע בנושא שינוי מבנה התעריפים ואופן החיוב עבור שיחות בינלאומיות באמצעות רשת רט"ן. במענה שהעבירה בזק בינלאומי למשרד התקשורת במסגרת השימוע הביעה החברה את הסתייגויותיה ממתכונת השינוי המוצע במבנה התעריפים בחיוג הבינלאומי על-ידי מנויי הרט"ן, הצביעה על כשלים אפשריים בעקבות יישומו, הציעה סייגים ומגבלות על תחולתו, ושבה והתריעה בפני משרד התקשורת על הבעייתיות הקיימת בתחרותיות בשוק שירותי הטלפוניה הבינלאומית והגישה לאינטרנט המסופקים על-ידי מפעילי הרט"ן.