הפניקס השלימה גיוס הון בהיקף 125.5 מ' ש' דרך הנפקת זכויות

כל מחזיק במניות הפניקס היה זכאי עבור כל 8 מניות שבידיו לרכוש יחידת זכות ב-4.52 ש' -הנמוך בכ-54% ממחיר הפתיחה בבורסה ■ קבוצת דלק וחברת מאיר המחזיקות בכ-75% מהחברה ניצלו את מלוא זכויותיהם

לראשונה בעשר השנים האחרונות, השלימה היום (ד') חברת הפניקס אחזקות הנפקת זכויות וגייסה סך של כ-125.5 מיליון שקל שיתווספו להונה, כאשר הודעות על ניצול הזכויות התקבלו בעבור 99.59% מכלל יחידות הזכות שהוצעו.

החברה ציינה כי בעלי השליטה בחברה, דלק השקעות ודלק קפיטל, ובעלת העניין בחברה, מאיר חברה למכוניות ומשאיות, ניצלו את מלוא הזכויות אשר הוצעו להן, כפי שהתחייבו שיעשו. שיעור ההחזקה של חברות אלו בפניקס עומד על כ-75%.

יחס הזכויות עמד על 1:8, כאשר כל מחזיק במניות הפניקס היה זכאי עבור כל 8 מניות שבידיו לרכוש יחידת זכות אחת במחיר של 4.52 שקל. מחיר זה נמוך בכ-54% ממחיר הפתיחה של המניה בבורסה היום שהיה 9.959 שקלים, וניצול הזכויות מהווה בעצם הגדלת ההחזקה בחברה, בעיקר ע"י קבוצת דלק של יצחק תשובה ושל קבוצת מאיר שמביעים את אמונם בחברה והיא עוזרת לפניקס לעמוד בדרישות ההון של המפקח על הביטוח באוצר.

לדברי מנכ"ל קבוצת הפניקס, אייל לפידות: "השתתפותם של כלל בעלי המניות בהנפקה ממעידה על הצלחה של הנפקת הזכויות ועל חוסנה של חברת הפניקס. זוהי הבעת אמון מצד בעלי המניות והמשקיעים בשוק ההון".