עוד סימן להתאוששות: ירידה במספר התביעות לדמי אבטלה

על פי המוסד לביטוח לאומי, מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה עמד על כ-17,500 בחודש יולי האחרון, מה שמעיד על יציבות ביחס ליוני ועל ירידה של 5% לעומת חודש מאי

אחרי הנתונים המעודדים על עלייה בהיקף הייצוא ועל עלייה בהכנסות המדינה ממסים, גם שוק העבודה זוכה לסימני התאוששות מהמשבר: על פי המוסד לביטוח לאומי, מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה עמד על כ-17,500 בחודש יולי האחרון, מה שמעיד על יציבות ביחס ליוני ועל ירידה של 5% לעומת חודש מאי.

למעשה, אלמלא נכנסה לתוקף בחודש יוני הוראת השעה שקובעת כי ניתן לקבל דמי אבטלה גם אחרי 9 חודשי העסקה רצופים ולא רק אחרי 12 חודשים, מספר התביעות היה נמוך עוד יותר. הוראת שעה זו, שגובשה בהסכמת משרדי הרווחה והאוצר, איפשרו ל-2,100 מובטלים נוספים לקבל דמי אבטלה.

מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, אמרה היום (ד') כי הירידה במספר התביעות החדשות תואמת את התמתנות המשבר הכלכלי כפי שמצביעים אינדקטורים כלכליים. לדבריה, ירידה זו מצביעה גם על התמתנות גל הפיטורים הגדול שהחל ברבעון האחרון של 2008.

נזכיר כי גם הנתונים האחרונים שפרסם שירות התעסוקה הצביעו על מגמת ירידה במספר המפוטרים החדשים, על אף שרמת האבטלה נמצאת עדיין במגמת עלייה. האבטלה עולה בעיקר משום שמספר המפוטרים עדיין גבוה ממספר איושי המשרות, אולם גם מגמה זו נמצאת בהתמתנות עקבית.