המסחר בוול סטריט ננעל בירידות על רקע נתוני המאקרו

גלובס tv לאחר הדו"חות: אמבא"ק זינקה ב-18% ו-MBIA ב-13% ■ אלון USA צנחה ב-6.7% ואודיוקודס ב-5.2% ■ טאואר התממשה ב-9.3% ■ נתוני האבטלה טובים מהצפי; המכירות הקמעונאיות ירדו

המסחר בוול סטריט נפתח היום (ה') בעליות שערים, בעקבות נתוני מאקרו חיוביים משוק העבודה, אך אלו התהפכו למגמה שלילית, מיד לאחר נתוני המכירות הקמעונאיות שהצביעו על ירידה, ששקולה גם לירידה בצריכה הפרטית. המגמה נשמרה מאז שינוי הכיוון, ועד לנעילה.

המדדים המובילים מעבר לים סיימו בירידות של 0.3%-1% בהובלת מדד הנאסד"ק. מניות הקמעונאות, וכן חלק ממניות הטכנולוגיה, הובילו את הבורסה לנעילה שלילית, ומנגד משכו מניות המגזר הפיננסי, על רקע הדו"חות של מבטחות האג"ח MBIA ואמב"ק. גם חלקן הגדול של המניות הישראליות שדיווחו אתמול והיום על תוצאותיהן הרבעוניות רשמו ירידות בערכן על רקע הפרסום.

הבורסה מעבר לים סגרה היום בירידות ביום השני ברציפות, לאחר שאתמול נסוג מדד ה-S&P 500 משיא של 9 חודשים, לאחר שזינק ב-48% מאז ה-9 במארס - העלייה החדה ביותר בתקופה זו מאז השפלה הכלכלי הגדול של שנות ה-30. אתמול המדד הצליח להישאר בסיום מעל רמת 1,000 הנקודות, משימה שהיום לא עלה בחלקו להשלים. הנאסד"ק, מצידו, כבר אתמול ירד מתחת לרמת 2,000 הנקודות, והיום התרחק ממנה יותר.

המכירות הקמעונאיות ביולי נחלשו על רקע החששות של הצרכנים מאיבוד מקום עבודתם, ובכלל מהמצב הכלכלי - מה שגרם להם לשמור ביולי את הארנקים בכיס. בין הנפגעים בצורה הקשה ביותר ניתן למצוא את החנויות שממוקמות בקניונים, שהמוצרים שלהן מהווים עבור הצרכנים מותרות.

שוק העבודה האמריקני עומד במרכז העניינים השבוע והיום. שעה לפני הפתיחה פורסם נתון התביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה - אשר הפתיע לטובה והראה כי מספר התביעות בשבוע החולף ירד בשיעור חד יותר מהצפי. אך נתוני התעסוקה החשובים באמת יגיעו מחר (ו') וישפכו אור על שוק העבודה האמריקני בחודש יולי ועל שיעור האבטלה במשק.

בינתיים, גם עונת הדו"חות הכספיים נמצאת בפוקוס, ומניות הטכנולוגיה נסחרו תחת לחץ בעקבות הדו"חות שפירסמה אמש סיסקו . מגזר הפיננסים קיבל רוח גבית מחברת MBIA , מבטחת האג"ח הגדולה בעולם, אשר דיווחה אמש על רווח מפתיע. בכלל, החברות ב-S&P 500 בדרכן לסגור את עונת הדו"חות עם ירידה שמינית ברציפות ברווח המצרפי, אשר צפוי לרדת ב-31%. למרות הירידה ברווחים, הם עדיין הצליחו להתעלות על התחזיות המוקדמות, מה שהיווה זרז לראלי במניות. 421 החברות ב-S&P 500 שכבר פירסמו דו"חות כספיים עברו את התחזיות ב-10% בממוצע.

הדאו-ג'ונס איבד 0.3% ל-9,256 נק' ■ S&P 500 ירד ב-0.6% ל-997 נק' ■ נאסד"ק נחלש ב-1% ל-1,973 נק'

זירת המאקרו

מספר התביעות הראשונית ירד בשבוע החולף והסתכם ב-550 אלף, יותר מהצפי המוקדם בשוק לירידה מתונה יותר ל-580 אלף תביעות. הנתון מהשבוע הקודם עודכן כלפי מעלה, ל-588 אלף תביעות, לעומת הנתון הקודם שעמד על 584 אלף.

הממוצע החודשי של התביעות ירד לרמתו הנמוכה מאז ינואר השנה, והסתכם ב-555,250 אלף תביעות. התביעות המתמשכות לדמי אבטלה עלו בשבוע החולף ב-69 אלף, ל-6.31 מיליון תביעות, מ-6.241 מיליון תביעות בשבוע הקודם.

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר סיים בעלייה של 3 סנט ל-71.94 דולר לחבית.

מניות בכותרות

מניות הקמעונאות בלטו על רקע פרסום המכירות הקמעונאיות, שהצביעו על ירידה. נציין את וול מארט , קוסטקו , טרגט ופרוקטר אנד גמבל .

אקטיוויז'ן עקפה את תחזיות האנליסטים בדו"חות שפירסמה ודיווחה על רווח נקי של 112 מיליון דולר (8 סנט למניה) על הכנסות של 801 מיליון דולר.

סמנכ"ל הכספים של ניוז קורפ , ענקית המדיה שבשליטת רופרט מרדוק, הוריד את הציפיות של המשקיעים מהתוצאות לרבעון השלישי שיסתיים בספטמבר, ומסר כי שיפור בתוצאות החברה יגיע בשלושת הרבעונים לאחר מכן. מרדוק עצמו אמר כי החברה תתחיל לגבות תשלום עבור אתרי החדשות שהיא מפעילה במטרה להגדיל את ההכנסות.

מדיווח שהגישה יאהו ל-SEC, עולה כי היא תוכל להשתחרר מההסכם עם מיקרוסופט , אם הנתח המשותף של שתי החברות בשוק החיפוש המקוון יהיה נמוך מאחוז מסוים מהיקף החיפושים.

מניה חדשה ברשימת ה"קנייה חזקה" המפורסמת של בנק ההשקעות גולדמן זאקס. האנליסטים הוסיפו את מניית הקמעונאות סטפלס לרשימה היוקרתית, ולמעשה שדרגו אותה מהמלצת "נייטרלי".

קרוקס צפויה לדווח על הפסד של 21 סנט למניה בהשוואה לרווח של 6 סנט למניה ברבעון המקביל. הכנסות החברה ככל הנראה צנחו ב-32% ל-150 מיליון דולר.

ישראליות מעבר לים

טבע תמשיך למכור את ה-Ocella, הלא היא הגירסה הגנרית לגלולה נגד היריון יסמין, שמכירותיה נאמדות ב-170 מיליון דולר בשנה. כך הכריע בית המשפט לערעורים בארה"ב. נזכיר כי אתמול העניק בית ההשקעות ברקליס לטבע את מחיר היעד הגבוה אי פעם - 65 דולר.

טאואר התממשה היום, לאחר הזינוק במניה בתקופה האחרונה אשר מלווה במחזורים גבוהים מהרגיל. אתמול הודיעה החברה על חוזה חדש עם חברה בקוריאה שמוערך במיליוני דולרים בשנה, וזאת בהמשך לשני חוזים אחרים עליה הודיעה בחודש האחרון.

וראז תפרסם היום את דו"חותיה לאחר הסגירה, כאשר הצפי הוא להפסד של 6 סנט למניה בהשוואה להפסד של 22 סנט למניה ברבעון המקביל. הכנסות החברה צפויות לצמוח ב-35% ל-22 מיליון דולר.

רווחי אורמת טכנולוגיות עלו ב-32% ל-16 מיליון דולר, שהם 35 סנט למניה. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 28 סנט למניה בלבד.

ווקלטק דיווחה כי בשורה העליונה, רשמה עלייה של 50% בהכנסות ל-1.5 מיליון דולר. החברה רשמה הפסד נקי של 0.7 מיליון דולר או 12 סנט למניה, שיפור לעומת הפסד של 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

חברת אמפל , דיווחה כי הכנסותיה קטנו ברבעון זה ב-38.2% לעומת הרבעון השני אשתקד והסתכמו ב-95.1 מיליון דולר. אמפל הציגה הפסד נקי בשורה התחתונה של 13.4 מיליון דולר, 24 סנט למניה,23% פחות מהפסד ברבעון המקביל ב-2008.

גיוון אימג'ינג הרוויחה 4.9 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 75% בהשוואה לרבעון המקביל, וזאת בין היתר הודות להטבת מס בהיקף של 1.4 מיליון דולר. הכנסות החברה הגיעו לשיא של 36 מיליון דולר לעומת 33 מיליון דולר ברבעון המקביל.

דלק US דיווחה, כי רווחיה ברבעון השני עלו ל-26.3 מיליון דולר, השווים ל-48 סנט למניה מדוללת. לשם השוואה, ברבעון המקביל הציגה החברה רווח מזערי של 3.3 מיליון דולר, והאנליסטים צפו לרווח של 21 סנט בממוצע. הכנסותיה גירדו את התחזיות מלמטה, והסתכמו ב-595.7 מיליון דולר, ירידה של 57.1% בהשוואה לרבעון השני אשתקד.

אלון USA דיווחה על הפסד של 15.3 מיליון דולר, שהם 33 סנט למניה, בעוד שבשוק ציפו בכלל לרווח של 16 סנט למניה. מניית אנרגיה ישראלית נוספת, דלק US , מסרה כי הרווח הנקי שלה הסתכם ב-12.8 מיליון דולר, שהם 24 סנט למניה, בעוד שבשוק ציפו לרווח של 21 סנט למניה בלבד.

אודיוקודס חזרה לרווחיות לאחר רבעון בודד של הפסד. החברה דיווחה על רווח נקי של 614 אלף דולר, שהם 2 סנט למניה, בעוד שבשוק ציפו להפסד של סנט למניה. החברה רשמה הכנסות של 30.4 מיליון דולר, לעומת 29.3 מיליון דולר ברבעון הקודם.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בניו-יורק]