החל דירוג ההצעות של המתמודדים על רכישת פרטנר

הערכות: אילן בן-דב ושאול אלוביץ יעלו לשלב המו"מ ■ הדגש כעת עובר ליכולת של הקבוצות לסגור את העסקה, כאשר כל מרכיב בהצעה מקבל דירוג

חברת האצ'יסון החלה בדירוג ההצעות שהוגשו לרכישת פרטנר . התהליך החל למעשה עוד אתמול בערב (ד'), מיד לאחר שבשעות הצהריים הוגשו ההצעות של 3 קבוצות - פרמירה, אלוביץ ובן-דב (פימי כבר הגישה הצעה קודמת והובהר לה כי הצעתה נמוכה מדי).

הדגש כעת עובר ליכולת של הקבוצות לסגור את העסקה, כאשר כל מרכיב בהצעה מקבל דירוג. המשמעות היא שהמחיר הסופי הוא פקטור חשוב, אבל סוגיות כמו בעיות רגולציה ויכולת מימון חשובות לא פחות. כך, למשל ,קבוצה שתציע את המחיר הגבוה יותר, אבל מאידך יתברר כי יש לה בעיות רגולטוריות או מימוניות להשלים את העסקה - לא תעבור לשלב האחרון של סגירת המשא-ומתן.

ככל הנראה, בתחילת השבוע הבא יידעו הצדדים בדיוק מי יקודם בתהליך לאחר אישורה של האצ'יסון העולמית. בכל מקרה, ההערכה היא כי לשלב הסופי יגיעו אילן בן-דב ושאול אלוביץ, מהסיבה ששניהם מאד מעוניינים בעסקה, ושיקוליהם לגבי הכדאיות שלה שונים משל הקרנות.

יחד עם זאת, פרמירה היא המשתנה הנעלם במשחק משום שקשה להעריך מה מניע אותה, לנוכח אופי השקעותיה והעובדה שפרטנר אינה עונה לגמרי על הקריטריונים להשקעה כקרן פרייבט אקוויטי שאמורה להשיג תשואות של מעל ל-20% למשקיעה - מה שלא צפוי שיקרה בפרטנר.

לכן, ההערכה היא כי הקרן לא הגישה הצעה גבוהה, וזאת בדומה להצעה של קרן פימי.

ההערכה כי הקבוצות ישתנו בשלב זה של המכרז ויהיו חבירות ביניהן נראית נמוכה מתמיד, לנוכח העובדה שכל אחת מהקבוצות רוצה להיות בעלת השליטה בקבוצת השליטה בפרטנר.