סופית: פרמירה הצטרפה למירוץ והגישה הצעה לרכישת פרטנר

בסך-הכל מתמודדות 4 קבוצות על החברה ■ פרמירה היא אחת המתמודדות החזקות במירוץ, משום שהיא היחידה שיכולה להרים את העסקה בקלות יחסית ואינה זקוקה למשקיעים נוספים

קרן פרמירה החליטה היום (ד') להגיש הצעה לרכישת פרטנר . הקרן התלבטה רבות האם לקחת חלק בתהליך ואף סברה כי לוח הזמנים שהוקצב להגשת ההצעות היה קצר מדי, אך בסופו של דבר החליטה להגיש הצעה מחייבת.

פרמירה היא אחת המתמודדות החזקות במירוץ, משום שהיא היחידה שיכולה להרים את העסקה בקלות יחסית ואינה זקוקה למשקיעים נוספים.

פרמירה הגישה את הצעתה לבד, אך יש סיכוי כי בהמשך היא תחליט לצרף אליה משקיעים מקומיים - אם הם יסכימו להצטרף לא כבעלי שליטה. הסיכוי לכך נמוך, אך אי-אפשר לדעת מה יהיה בהמשך הדרך לנוכח האמביציות של חלק מהמתמודדים.

ביחד עם פרמירה הגישו הצעות כצפוי אילן בן-דב, שאול אלוביץ וקרן פימי, שהגישה כבר בשבוע שעבר הצעה שהיתה נמוכה מכפי שציפתה האצ'יסון, ולכן סיכוייה להתקדם בתהליך נמוכים יחסית.

בימים הקרובים תחל האצ'יסון להתקדם במשא-ומתן עם הגורמים שנראים לה הכי רציניים, כאשר ישנם שני תנאים מרכזיים להחלטה עם מי להתקדם: ראשית המחיר ושנית היכולת להעמיד את מקורות המימון המתאימים. בדיקות שערכה קרן פרמירה הראו כי לא צפויה לה בעיה לקבל רישיון, ולכן היא הגישה כאמור הצעה לבד.

אם בתהליך הבדיקה היתה פרמירה מגיעה למסקנה כי ללא שותף מקומי לא תוכל לבצע את העסקה - אזי היא לא היתה ניגשת אליה כלל. מה שסביר הוא שהיא תצרף משקיע מקומי ותמנה דירקטורים מקומיים כדי להתמודד עם דרישות משרד הביטחון ומשרד התקשורת, אך ספק רב אם לה כקרן תיחסם העסקה מסיבות בטחוניות, וכאמור החברה בדקה זאת במסגרת בדיקות הנאותות שערכה לפרטנר.

במסגרת התהליך קיבלו המציעים חוזה רכישה מהאצ'יסון, שעליו הם יידרשו לחתום כחלק מההתחייבות שלהם לעמוד במחיר שהם מציעים, ומחוייבות של האצ'יסון למכור את מניותיה בפרטנר.

האצ'יסון שלחה לישראל מספר נציגים על מנת ללוות את התהליך, ואמש (ג') ערכה החברה ארוחת ערב במסעדת רוקח 73 בתל-אביב כדי לחגוג את שלב הסיום של התהליך.