מחר יוגשו ההצעות הסופיות על פרטנר; קרן פרמירה עשויה לסגת

נציגי הקרן עזבו את ישראל מבלי שנפגשו עם נציגי האצ'יסון ■ הקרן הבהירה כי הזמן להגשת ההצעות קצר מבחינתה ■ ככל הנראה, המחיר אליו טיפסה המניה השפיע על ההחלטה של הקרן ביחס לעסקה

נציגי קרן ההשקעות פרמירה עזבו את ישראל בסוף השבוע שעבר, ועל-פי ההערכות, הם לא ייקחו חלק בהתמודדות על פרטנר ולא יגישו הצעה לרכישת חברת הסלולר, אם כי ייתכן שנסיבות עזיבתם אינה קשורה להחלטה האם להתמודד או לא.

ל"גלובס" נודע כי נציגי הקרן עזבו את הארץ תוך הרמת גבה על כך שנציגי האצ'יסון, עמיקם כהן ודן אלדר, לא טרחו להיפגש עימם בשבועות האחרונים.

קרן פרמירה שלחה לישראל מספר נציגים כדי לבחון את הכדאיות ברכישת פרטנר. הקרן ביצעה בדיקות יסודיות, ונציגיה אף נפגשו עם אנשי רשות ההגבלים ועם גורמים במשרד התקשורת, על מנת ללמוד לעומק את הנושא. במקביל, נפגשו נציגי הקרן עם הקבוצות המתמודדות, אילן בן-דב וסקיילקס וכן עם שאול אלוביץ באמצעות יורוקום, וביקשו ללמוד על תוכניותיהם.

נציגי הקרן הבהירו כי אין זה הכרחי מבחינתם להתמודד יחד עם משקיע מקומי, וכי הם יכולים להתמודד לבד, אבל בכל מקרה התכוונו להיות הגורם המוביל בקבוצה הרוכשת. בן-דב ואלוביץ סירבו ללכת עם פרמירה בתנאים שבהם היא מובילה את הקבוצה הרוכשת.

התנהלות מוזרה

ככל הנראה, המחיר שאליו טיפסה המניה בשבועות האחרונים השפיע על ההחלטה של הקרן ביחס לעסקה. הערכת גורמים המקורבים לתהליך היא שאם פרמירה היתה מעוניינת להגיש הצעה רצינית, נציגיה היו נשארים כאן עד סוף התהליך.

פרמירה ביקשה להיפגש עם כהן ועם אלדר דרך גולדמן זאקס לפחות פעמיים, והעובדה שהדבר לא הסתייע נתפסה בעיניהם כמוזרה.

על-פי הערכות, הקרן הבהירה לבנק ההשקעות גולדמן זאקס, המלווה את התהליך, כי הזמן שהוקצב להגשת ההצעות קצר מדי מבחינתה והיא לא הספיקה להשלים את כל הבדיקות כדי לעשות זאת. ככל הנראה, בעקבות לחץ של חלק מהמתמודדים, שדרשו שלא לשנות את המועד ועמדו על כך שההצעות יוגשו במועד שנקבע, לא שונה המועד להגשת ההצעות.

אנשי הקרן לא אהבו את העובדה שבפרטנר לא מוכנים להאריך את מועד הגשת ההצעות עבור גוף בסדר הגודל שלהם

מחר (ד') אמורות להיות מוגשות ההצעות הסופיות, ולפיהן תחליט האצ'יסון עם מי לנהל משא-ומתן סופי. מה שצפוי לקרות הוא, שבן-דב ואלוביץ יעלו שלב, אך שניהם הבהירו כי לא יהיו מוכנים לתהליך שבו האצ'יסון תמשוך את המכירה ותנסה לחלץ מהם שיפורים כאלה ואחרים בהצעות.

המוסדיים מחכים

האצ'יסון מעריכה כי ההצעות יהיו מחייבות ושתי הקבוצות יעמדו מאחוריהן, כלומר שמימון העסקה והיכולת לממש אותה מובטחים. בצד ממתינים הגופים המוסדיים שיצטרפו לכל קבוצה, אם תזכה.

מדובר בלאומי פרטנרס, יחד עם מגדל, מבטחים וכנראה שגם כלל ביטוח. כפי שזה נראה כעת, קרן פימי לא תעלה לשלב הסופי, משום שסכום ההצעה צפוי להיות נמוך מאלה שיוגשו מחר.