טק-קראנץ': 10 ביטויים שממאיסים עלינו הודעות לעיתונות

הבלוג הטכנולוגי מציג מונחים חוזרים שנשלחים בהודעות יח"צ בתחום הטכנולוגיה, שעדיף להמעיט להשתמש בהם ■ לדוגמה: מהפכני - "המוצר הרי לא יגרום לאנשים לצאת מביתם, למחות נגד הממשלה ולהתחיל בהתפרעות"

לכתב הבלוג הטכנולוגי הפופולרי טק-קראנץ' רובין וואוטרס כבר ממש נמאס מהודעות לעיתונות (PR) שנשלחות בתחום הטכנולוגיה. לא באופן מחולט כמובן, אבל כן מכמה מילים שחוזרות פעם אחר פעם. הוא הציג 10 מילים כאלו, והאמת שלא נותר אלא להסכים עימו.

הנה 10 המונחים ונימוקיו של וואוטרס מדוע עדיף להמעיט להשתמש בהם:

1. מובילה - "אם כל אחד מוביל, אז אף אחד לא מוביל".

2. זוכת הפרס - "למעט כמה פרסים חשובים באמת כמו פרס נובל, זה לא מעניין אף אחד".

3. הכי טוב / הכי מהיר - "זו אמירה בעייתית בעיקר בחברות שפועלות בנישות קטנות".

4. חדשנות - "כמה פעמים משתמשים בזה ללא הצדקה? כשחברה אחת לא תעשה שימוש במונח, זה יהיה דבר חדשני".

5. מהפכני - "המוצר שלך הרי לא יגרום לאנשים לצאת מביתם ולמחות נגד הממשלה ולהתחיל בהתפרעות".

6. מפר את הסדר הקיים - "שום דבר לא נשבר בן-לילה. זה לוקח הרבה זמן".

7. חדשני (Cutting Edge) - "בשימוש במונח, כמו גם עם שלושת קודמיו, זה נראה כמו אימון בכתיבת סאטירה משובחת".

8. הדור הבא - "האם הגרסה הקודמת של המוצר שלך מריחה כה רע שאתה צריך לקפוץ דור שלם כדי להגיע לתוצאה טובה?"

9. שותפות אסטרטגית - "אנו מניחים שאם התחלת בשותפות, היא מועילה לך, אבל ההסכם לא יקבל ממד אחר אם תגדיר אותו 'אסטרטגי'.

10. סינרגיה - "המונח נועד לומר שבמיזוג חברות נוצר ערך רב יותר מסך ערכן. אבל בהיסטוריה נרשמו מעט מקרים כאלה".