קרן ההשקעות פרמירה פרשה מהמירוץ לרכישת פרטנר

נציגי האצ'יסון ינסו לעשות מאמצים לשמור אותה בתמונה ■ שאול אלוביץ ואילן בן דב נותרו להתמודד על הרכישה ■ מקורבים לעסקה: הפרישה מצביעה על כך שמי שירכוש את פרטנר לא ירכוש אותה מסיבות כלכליות

קרן ההשקעות פרמירה פרשה מהמירוץ לרכישת פרטנר . לפני מספר שעות הודיעה הקרן על כך לנציגי האצ'יסון. מקורבים לעסקה מציינים כי פרמירה התבקשה לשפר את ההצעה שלה והיא הסכימה בתנאי שלא יתפתח מצב שבו יחזרו אליה שוב ושוב בדרישות נוספות לשפר את ההצעה. במלים אחרות היא אמרה שהיא מוכנה להציע מחיר אחרון.

ככל הידוע המוכרים דרשו ממנה לשפר שוב את הצעתה והיא סירבה ולפיכך הודיעה שהיא פורשת מהמירוץ. בסיטואציה שנוצרה מי שנשאר בתמונה הם שאול אלוביץ ואילן בן דב, ועם שניהם יימשכו המגעים בימים הקרובים.

מקורבים לעסקה מציינים כי פרמירה הייתה אחד המתמודדים היסודיים והמקצועיים ביותר בבדיקות שנערכו לפרטנר. הקרן גייסה לצורך העסקה צוותים מחברת הייעוץ הבינלאומית PWC, צירפה אליה את מקינזי בישראל ואת דויטשה בנק, הביאה מומחים טכנולוגיים, גייסה את משרד עוה"ד יגאל ארנון וכן את פירמת עורכי הדין שלה באירופה - וכל זאת במטרה לקחת את העסקה.

אותם גורמים מציינים כי בפרמירה הגיעו למסקנה כי המחירים של פרטנר, עם כל הרצון הטוב שלה לבצע את העסקה, כבר חצתה את גבול הכדאיות הכלכלית - כלומר מי שירכוש את פרטנר יעשה זאת משיקולים שמושפעים מסיבות אחרות ולאו דווקא כלכליות.

פרמירה סיימה את הבדיקות שערכה לפרטנר בשבוע שעבר ונציגיה מספרד, ארה"ב ואנגליה, ששהו כאן בשבועות האחרונים, עזבו את הארץ כדי לשכנע את ועדת ההשקעות להגיש הצעת רכישה מחייבת, וזאת למרות ספיקות שהיו לה. כפי שנחשף בגלובס הקרן ניהלה מגעים עם משרד התקשורת ועם רשות ההגבלים העסקיים כדי לבדוק האם תהיה לה בעיה כלשהי בעסקה וקבלה אישורים לכך.
הקרן סגורה גם לגבי חבילת המימון שהיא אמורה לקבל מבנקים ישראליים כך שבכל מקרה לא הייתה לה כל בעיה להרים את העסקה והמימון שלה.
נציגי האצ'יסון לנושא המכירה מדרגים את ההצעות ומתמחרים ביניהן. המחיר הוא חלק חשוב מהעסקה אך גם היכולת לסגור אותה, ולהציג בהירות רגולטורית שלא תקשה על הרוכש בהמשך, כאשר הוא יצטרך לסגור אותה. לפחות לגבי שאול אלוביץ ישנם לא מעט סימני שאלה סביב הסוגיות הרגולטוריות השונות. לגבי בן דב אין בעיות רגולטוריות. לגבי שניהם סימן השאלה היחיד הוא היכולת לסגור את העסקה מבחינת מימון.