כ-2,000 ישראלים אובחנו רשמית כחולים בשפעת החזירים

כך דווח בגלי צה"ל ■ כחלק ממאמצי המדינה לרכוש חיסונים נגד הנגיף, ייצא הערב לארצות-הברית סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כדי לקדם רכישת חיסונים נוספים נגד הנגיף

כ-2,000 ישראלים אובחנו עד כה רשמית כחולים בשפעת החזירים - כך עולה מנתונים עדכניים שמפרסם הבוקר (א') משרד הבריאות שדווחו בגלי צה"ל. מתוכם נרשמו 15 מקרים קשים של הידבקות וכידוע, 5 מקרי מוות.

כחלק ממאמצי המדינה לרכוש חיסונים נגד הנגיף, ייצא הערב לארצות-הברית סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כדי לקדם רכישת חיסונים נוספים נגד הנגיף. בסוף-השבוע נחתם הסכם עם חברת תרופות צרפתית, ולפיו תספק לישראל שבעה מיליון מנות חיסון, כאשר יימצאו ברשותה.

ראש שירותי בריאות הציבור, דוקטור איתמר גרוטו, העריך כי הציבור יוכל להתחסן נגד הנגיף - רק בתחילת 2010. זאת בעוד במערכת הבריאות צופים של גל נוסף של התפרצות הנגיף עלול להתרחש לפני התאריך המיועד.

"החברה איתה יצרנו קשר נמצאת בתהליכים מאוד מתקדמים של פיתוח החיסון, ובמצב מאוד דומה לחברות אחרות", אמר גרוטו בראיון לתוכניתנו "נכון להבוקר", "אנחנו מנסים גם להשיג את החיסונים דרך חברות אחרות שיוכלו להגיע אליהם מוקדם יותר. אך באופן ודאי לא יסופקו חיסונים בקרוב, אלא רק החל מ-2010".

הדוקטור יצחק ברלוביץ', מנהל בית-החולים "וולפסון", לשעבר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר כי משרד הבריאות הישראלי מתנהל כראוי בהתמודדות עם המחלה: "אני לא חושב שיש כאן בעיה של תור. בסך הכל העולם המתקדם כולו נערך באותו קצב כמו בישראל, ואין שום צורך לקבל החלטות מהירות מדי".