סין: "נמשיך עם המדיניות המוניטרית והפיסקלית הנוכחית"

[למדור שוקי עולם] ראש ממשלת סין: "ההשפעות של חלק מחבילות התמריצים של סין יתפוגגו עם הזמן. הירידה הנמשכת בביקוש למוצרי הייצוא של סין מכבידה על הכלכלה הסינית" ■ אוריאל הרמן - המשבר לא עבר, רק החליף כתובת

סין תמשיך עם המדיניות הפיסקלית והמוניטרית הנוכחית שנועדה לעודד את הצריכה הפנימית, כאשר סין ממשיכה לסבול מירידה ביצוא כתוצאה מהמשבר הפיננסי העולמי. כך אמר היום (א') ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו.

"ההשפעות של חלק מחבילות התמריצים של סין יתפוגגו עם הזמן. הירידה הנמשכת בביקוש למוצרי היצוא של סין מכבידה על הכלכלה הסינית", אמר ג'יבאו.

חבילת התמריצים הסינית בת 4 טריליון היואן (586 מיליארד דולר), המממנת בניית כבישים, מסילות רכבת ושדות תעופה, בשילוב עם גידול שיא בהיקף ההלוואות, הביאו להתאוששותה המהירה של סין מהמשבר הפיננסי העולמי.

התמ"ג של הכלכלה השלישית בגודלה בעולם צמחה בקצב שנתי של 7.9% ברבעון השני לאחר גידול של 6.1% ברבעון הראשון של השנה. היצוא מסין, לעומת זאת, ירד זה החודש השמיני ברציפות ביוני לאחר שהמשבר הפיננסי העולמי פגע בביקושים העולמיים למוצרים הסינים והדגיש את תלותה של סין בצרכנים של מדינות המערב, ובראשן ארה"ב.

הבנק המרכזי של סין (PBPC) הודיע היום כי סין לא תשנה את המדיניות הפיסקלית והמוניטרית שלה כדי לא לפגוע בהתאוששות הכלכלה, וזאת על אף הזינוק החד בהיקף ההלוואות שעלול ליצור בועות נדל"ן ואשראי.

סו נינג, סגן נגיד הבנק המרכזי של סין, אמר כי "סין מחוייבת למדיניות מוניטרית מקלה אך מתונה. אנחנו נחדד את השליטה במדיניות ונעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות".

מדד שנחאי המשולב טיפס ב-79% מאז תחילת השנה. להלן ניתוח טכני של מדד פוטסי קסינואה 25 של החברות הגדולות בסין.

סין קסינואה